پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 348722 تاریخ : 1397/02/23-18:34:01
,15,
ارایه خدمات ملی در عرصه فضای مجازی یک نگاه توسعه ای است

آذری جهرمی:

ارایه خدمات ملی در عرصه فضای مجازی یک نگاه توسعه ای است

دنیا به سمت ارایه خدمات با تلفن همراه و پیام رسان ها می رود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر ارایه خدمات ملی در عرصه فضای مجازی گفت: یکی از شاخصه های دولت الکترونیک ارایه خدمات به شیوه ها و روش های مختلف است تا همه مردم بتوانند با روش های متفاوتی به خدمات دسترسی داشته باشند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دیدار با رییس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه در دنیا استفاده از موبایل و پیام رسان ها برای رفع نیازها در حال فراگیر شدن است، گفت: این بدین دلیل است که استفاده از گوشی ها همراه در دنیا فراگیر شده و همیشه همراه شخص است.


وی با اشاره به افتتاح فاز نخست دولت همراه در این هفته افزود: سازمان حج و زیارت می تواند برای ارایه خدمات زوار از طریق دولت همراه اقدام کند و علاوه بر آن درگاه های متفاوتی نیز در دسترس کاربران قرار دهد.

آذری جهرمی از شاخصه های دولت الکترونیک را ارایه خدمات به شیوه های مختلف دانست و اظهار کرد: باید برای ارایه خدمات روش های مختلفی را معرفی کرد تا مردم بتوانند به هر روشی که می توانند از آنها استفاده کنند.

عضو کابینه دولت تدبیر و امید با بیان اینکه هم اکنون از طریق دولت همراه با احراز هویت خدماتی چون دریافت و پرداخت قبوض و خدمات بیمه ای ارایه شده است، تصریح کرد: این خدمات بتدریج درحال کامل شدن است که یکی از این آنها، خدمات حج می تواند باشد که می توان درگاهی را روی پیام رسان های داخلی برای استفاده از کاربران ارایه کرد.

بالاترین مقام مسوول حوزه ICT کشور ارایه خدمات به زائران از سوی پیام رسان های بومی را قابل تقدیر دانست وخاطر نشان کرد: این عمل در راستای فرمایش مقام معظم رهبری در حمایت از محصول و کالای ایرانی است که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات آمادگی حمایت از آن را دارد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر نگاه توسعه ای در ارایه خدمات ملی در عرصه فضای مجازی گفت: اگر سازمان حج و زیارت خدماتی برای ارایه دارد ظرف مدت یک هفته می تواند از طریق پنجره ای در دولت الکترونیک آنرا در دسترس مردم قرار داد.

وی با اشاره به اینکه بنا داریم تا دستگاه های مختلف را از طریق اپلیکیشن به هم متصل کنیم، افزود: خدمات شخصی سازی شده مکان محور برای زائران حج و عتبات عالیات را می توان برنامه ریزی کرد و علاوه بر آن برنامه های فرهنگی و مذهبی متنوعی می توان ارایه کرد.

رییس سازمان حج و زیارت نیز در این دیدار با اشاره به قصد این سازمان برای ارایه خدمات آنلاین به زائران، از تفاهم های انجام شده با تعدادی از کسب و کارهای نوپا برای ارایه خدمات به زائران خبر داد.

وی با اشاره به جمعیت 85هزار نفری زائران خانه خدا افزود: این تعداد به همراه خانواده های زائران گروه مخاطبی هستند که می توانند از خدمات آنلاین سازمان حج و زیارت بر بستر دولت الکترونیک استفاده کنند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 207
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران