این سامانه از قابلیت های متنوعی برخودار است که از جمله آن می توان به امکان تعریف قوانین دسترسی برای تراکنش های سازمان به صورت درختی، گزارش صورت حساب، گزارش ریز تراکنش و صورتحساب تلفیقی اشاره کرد.
ارائه خدمات بانکداری اینترنتی در بام سازمانی منوط به انجام فرآیند ثبت درخواست توسط متقاضی و ایجاد سطوح دسترسی به راهبر سامانه از سوی بانک ملی ایران است.
مسئولیت تعریف ساختار سازمان، شرکت و واحدهای زیرمجموعه، افزودن حساب های مرتبط، مدیریت کاربران، و سطوح دسترسی آنها در بام سازمانی، برعهده راهبر قرار دارد.
همچنین برای راهبر سازمان امکان تعیین سطوح دسترسی کاربران به بخش های مختلف سامانه از جمله داشبورد، اطلاعات پایه، گزارش های تفصیلی، گزارش های تحلیلی، انتقال پول و... فراهم شده است.
با توجه به تغییرات سازمان ها در سطوح مدیریتی، تغییرات اعضای هیات مدیره و صاحبان امضای مجاز باید از طریق آگهی ارائه شوند.
گفتنی است خدمات سامانه بام سازمانی صرفا برای اشخاص حقیقی متعلق به متقاضی که از سوی راهبر سامانه در سامانه بام سازمانی تعریف می شوند، قابل ارائه است و مشتری مجاز به فروش، اجاره و یا ایجاد دسترسی برای سایر اشخاص نیست.