به گزارش بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، رضایی در ادامه گفت: با توجه به نتایج بررسی های صورت گرفته در خصوص اقدام برخی شرکت های بازاریاب برخط به ارائه تخفیفات مغایر با مفاد ماده 18 قانون بیمه اجباری شخص ثالث که از مصادیق تخلف محسوب می شود لذا هرچند این تخفیفات از منابع داخلی شرکت استارت آپ بیمه تامین و اعطا شود و نه شرکت بیمه، در هر صورت این موضوع منجر به ایجاد بی نظمی در بازار و نارضایتی در میان سایر فعالان صنعت بیمه شده و از نظر بیمه مرکزی از مصادیق رقابت مکارانه و ناسالم تلقی می شود.
مدیرکل نظارت بر شبکه خدمات بیمه ای افزود: شرکت های استارت آپی تا قبل از اخذ مجوز فعالیت به عنوان کارگزار آنلاین صرفاً می توانند در چارچوب ضوابط فعالیت بازاریابان آنلاین و با رعایت مقررات و آیین نامه های حاکم بر صنعت بیمه فعالیت نماید و به هر صورت مجاز به بکارگیری روشهای تبلیغاتی مغایر با مقررات حاکم بر صنعت بیمه نمی باشند.
وی خاطر نشان کرد: انتظار می رود شرکتهای استارت آپ با ارائه روشهای نوین و فن آورانه اقدام به توسعه ضریب نفوذ بیمه نمایند.
رضایی در پایان اعلام کرد: شرکت های استارت آپ باید در اسرع وقت نسبت به توقف ارائه تخفیفات مازاد بر سقف مجاز اقدام نموده و نتایج اقدامات صورت گرفته را به بیمه مرکزی اعلام نمایند.