به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی در نشست خبری امروز خود با بیان اینکه الکترونیکی کردن عوارض در 4 آزاد راه متعلق به دولت و وزارت راه و شهرسازی اجرایی میشود، گفت: اخذ عوارض الکترونیکی آزاد راههایی که در اختیار بخش خصوصی است به دلیل آن که هنوز اطمینان کامل ندارند متوقف شد اما فعلا در حال رایزنی هستیم تا این طرح را در تمام آزاد راههای کشوراجرایی کنیم.
او با اشاره به اینکه شناسایی کامیونهای سنگین و چند محور کردن آنها یکی دیگر از دلایل توقف الکترونیکی کردن آزادراهها به شمار میرود، گفت: اخذ عوارض از کامیونهای چند محور متفاوت است و با سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در حال شناسایی این وسایل نقلیه هستیم.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در برخی از مناطق 30 درصد تفاوت قیمتی در ثبت دوربینها نسبت به قبوض کاغذی بوده است، گفت: این طرح باعث شده که ترافیک در برخی از اتوبانهای اطراف تهران بسیار کاهش یابد.
او با اشاره به اینکه 8 کیلومتر از آزادراه منجیل به رودبار تکمیل نشده است، گفت: مقرر شده تا پایان سال برای این آزادراه یک باند رفت ساخته شود که نیازمند 40 میلیارد تومان اعتبار است.
خادمی با اشاره به اینکه به دلیل آن که در طول این مسیر مناطق تجاری زیادی وجود دارد قرار شده جهت سهولت در این حوزه تنها باند رفت که حجم ترافیک هم در آن بیشتر است ساخته شود و از جانب دیگر میزان اعتبارات برای دو خطه کردن بسیار افزایش مییابد.
معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه به بازدید روز پنجشنبه وزیر راه و شهرسازی از مسیر خرمآباد به پل دختر هم اشارهای کرد و گفت: مسیر خرمآباد به پل دختر حلقه ارتباطی کریدور شمال به جنوب در سالهای متوالی بوده و از سوی دیگر حلقه ارتباطی خوزستان به جنوب کشور هم بوده است که متأسفانه بر اثر سیل 40 کیلومتر از این مسیر کاملاً تخریب و 60 کیلومتر خسارتهای زیادی بوده که قابل تردد برای مسافران نبود به همین دلیل برخی از مناطق آن به صورت موقت بازگشایی شد و احیای برخی از مناطق هم در دستور کار قرار گرفت.
او با اشاره به اینکه در 4 ماه گذشته تمامی مطالعات محلی، زمین شناسی و پیمایش آن انجام شده بود، گفت: قطعه اول این مسیر به مناقصه گذاشته شد و مبلغ 300 میلیارد تومان برای آن در نظر گرفته شد که خوشبختانه با حضور وزیر راه و شهرسازی روز پنجشنبه عملیات رسمی آن را آغاز کردیم.
خادمی همچنین از نصب چند پل اضطراری و پلهای خرپایی که توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای نصب شده بود هم به صورت رسمی رونمایی کرد و ما به زودی عملیات رسمی احداث این مسیر، بازسازی پل دختر تا خرم آباد با آغاز خواهیم کرد.
معاون وزیر راه و شهرسازی به راه آهن شلمچه _ بصره هم اشارهای کرد و گفت: هفته گذشته نمایندهای از شرکت ساخت بنیاد مستضعفان به این منطقه اعزام شد و ملاقاتی با مقامات عراقی داشتند که در این دیدار زمینهای این منطقه را بازدید کردند و رایزنیها همچنان برای این راه آهن ادامه دارد.