پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 512450 تاریخ : 1399/02/20-12:03:37
,10025,
اجرای طرح جدید درجه بندی شعب در بیمه آسیا

اجرای طرح جدید درجه بندی شعب در بیمه آسیا

با تصویب هیئت مدیره بیمه آسیا، طرح جدید درجه بندی شعب با هدف افزایش توان مدیریتی، بهبود فعالیت بیمه گری و ایجاد فضای رشد و رقابت سالم و هدفمند اجرا شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی بیمه آسیا، بنا براعلام مدیریت هماهنگی امور شعب و مناطق ، طرح مذکور که مبتنی بر ادبیات نظری و پیشینه علمی مباحث درجه بندی و ارزیابی عملکرد روزآمد می باشد طی فرآیندی مشارکتی با صاحب نظران و تجزیه و تحلیل نظرات ذینفعان انجام گرفته است
در این طرح از روش ها و فنون علمی و تخصصی مرتبط از قبیل پایایی ترکیبی شاخص ها، مقایسه زوجی فرآیند تحلیل شبکه ای برای توسعه مقیاس و روش های خوشه بندی برای افراز شعب به درجه های متناظر استفاده شده است.
این گزارش می افزاید در این طرح منحصر به فرد در صنعت بیمه درجه بندی شعب در فرایندی تخصصی و با دقت بالا تهیه شده است که براساس آن، درجه بندی بر اساس هفت مولفه و 24 شاخص نهایی و با در نظر گرفتن عملکرد فعلی، ظرفیت ها و روند حرکت شعب انجام می شود.
براین اساس در این طرح علاوه بر درجه بندی شعب به عنوان هدف اصلی (در پنج سطح درجه یک شاخص، درجه یک A، درجه یک B، درجه دو و درجه سه) که مبنای بسیاری از برنامه های عارضه یابی و بهبود مدیریتی قرار خواهد گرفت، به طور ویژه متضمن پیشنهادات و رسالت های مدیریتی در حوزه های ساختار سازمانی، سیاست های جبران خدمت و ارزیابی ارتقاء عملکرد کارکنان است.
این گزارش می افزاید، در نخستین ارزیابی شعب بر اساس طرح جدید، درجه پنج شعبه بیمه آسیا شامل شعبه قم(با درجه یک شاخص)، شعبه ابهر(با درجه یک B )و شعب شریعتی تبریز، بلوار زنجان و بلوار فرودگاه مشهد(با درجه 2 )ارتقا پیدا کرد.
بر اساس این گزارش، هفت مولفه نهایی مذبورعبارتند از؛ عملکرد بیمه گری، بهره وری، عملکرد بازار، کیفیت کارکنان، کیفیت نمایندگان، عملکرد مالی و نیز سلامت اداری و مشتری مداری، که در مجموع در بردارنده 24 شاخص است. از جمله این شاخص ها می توان به تولید حق بیمه، خسارت پرداختی، درصد تحقق برنامه و توازن پورتفوی در مولفه عملکرد بیمه گری اشاره کرد.
گفتنی است، درجه بندی جدید شعب که به صورت دو سالانه بر اساس مقیاس موصوف انجام می شود، نه تنها ناظر بر عملکرد گذشته یا حال حاضر هر شعبه است بلکه ظرفیت های رشد آتی آن را نیز در نظر می گیرد و امکان ارتقاء سایر شعب به سطوح بالاتر (یا تنزل به سطوح پایین تر) با توجه به عملکرد شعبه در شاخص های 24 گانه وجود دارد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 216
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران