پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 375305 تاریخ : 1397/06/07-12:41:13
,10026,
اجرای آزمایشی اعتبارسنجی مشتریان در شرکت های بیمه

اجرای آزمایشی اعتبارسنجی مشتریان در شرکت های بیمه

دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران خواستار اجرای آزمایشی اعتبارسنجی مشتریان صنعت بیمه در شرکت های بیمه شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی سندیکای بیمه گران ایران، سید محمد علیپور با حضور در کارگروه تخصصی مالی که روز یکشنبه در سندیکای بیمه گران ایران برگزار شد، خواستار تجهیز شرکت های بیمه به سامانه رتبه بندی اعتباری ایران شد.

وی از مدیران مالی شرکت های بیمه که در این کارگروه حضور داشتند خواست تا با بررسی عملکرد و چگونگی کارکرد این سامانه با آن آشنا شده و چگونگی امکان بهره برداری از این سامانه را در صنعت بیمه بررسی کنند.  
محمد جلیلی کارشناس بانکی و مدیرعامل شرکت رتبه بندی اعتباری ایران نیز در این نشست به تشریح چگونگی عملکرد سامانه توانم (توان اعتباری من) پرداخت و در این زمینه توضیحات مفصلی ارایه کرد.
وی با بیان اینکه این سامانه با حمایت وزارت اقتصاد و دارایی و بانک مرکزی فعالیت می کند، گفت: در اغلب کشورهای دنیا نرخ تسهیلاتشان شناور و متغیر است و بانک به مشتری پرریسک و بد سابقه وام را با نرخ بالاتر اعطا می‌کند و در مقابل مشتری کم‌ریسک و دارای کارنامه اعتباری مثبت، وام را  با نرخ کمتری دریافت می کند و حتی به مشتری با ریسک خیلی بالا و خارج از چارچوب هم اصلا وام نمی‌دهد.
جلیلی اظهار داشت: اگر مکانیزمی نباشد که مشتریان خوب و بد و خوش‌حساب و بدحساب تفکیک شوندآنگاه بانک ها براساس نرخ میانگین، به تمام مشتریان یک وام با نرخ کاملا یکسان پرداخت می کنند.
وی ادامه داد: در صنعت بیمه نیز به همینگونه است و متاسفانه هم اکنون در کشور ما  وضعیت مشتری کم‌ریسک و مشتری پرریسک در میزان پرداخت حق بیمه یکسان است و بالاجبار به علت نبود اطلاعات و محاسبه ریسک به صورت میانگین محاسبه می شود. 
مدیرعامل شرکت رتبه بندی اعتباری ایران افزود: در حالی که در دنیا رایج است بیمه گران با اتکا به شفافیت و اطلاعات کافی در مراکز بیمه ای، بین مشتری کم‌ ریسک و پرریسک تفاوت قائل می‌شوند و طبعا مشتری پرریسک باید حق بیمه ‌نامه بیشتری پرداخت کند و مشتری کم ریسک باید به علت کم خطر بودنش باید کمتر هزینه بیمه بدهد و از مزایای خوش حسابی برخوردار باشد.
وی خاطرنشان کرد: اکنون عدم رعایت استاندارهای جهانی و نبود اطلاعات کافی و ساختار شفافیت باعث گردیده ضریب نفوذ صنعت بیمه در کشور ما رشد قابل قبولی  نداشته باشد.
جلیلی سپس به توضیح درباره چگونگی کارکرد این سامانه پرداخت.
دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران نیز در پایان این جلسه پیشنهاد کرد که شرکت های بیمه بصورت آزمایشی در مدتی معلوم با این سامانه همکاری کنند تا درصورت تامین رضایت و برآورد خواسته های شرکت ها، نسبت به برنامه ریزی جهت همکاری دائم اقدام لازم صورت گیرد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 201
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران