رخشانی مهر با بیان این که نیاز صنعت برق برای ارتباط دوسویه با مخاطبان و مشترکان خود نیز از دیگر دلایل حرکت به این سمت بود، خاطرنشان کرد: تنها راه رسیدن به این مهم هوشمندسازی صنعت برق و ایجاد تحول دیجیتال بود که به همین دلیل در دو سال گذشته با تدوین 24 برنامه، برای دستیابی به این هدف حرکت کردیم.
معاون هماهنگی توزیع توانیر اظهار داشت: برنامه های مذکور در قالب 5 محور شامل بهبود حاکمیت شرکتی و ارتقای سلامت اداری، تاب آوری و افزایش قابلیت اطمینان، مدیریت انرژی، مدیریت هوشمند ارتباط با مشتریان و اصلاح اقتصاد صنعت توزیع برق تقسیم بندی و برای هر کدام مجری جداگانه ای تعیین و ماموریت های ویژه ای به شرکت های توزیع ابلاغ شد.
رخشانی مهر اضافه کرد: هم اکنون شاهد اجرای 100 درصدی 12 برنامه از میان برنامه های مذکور هستیم و دیگر برنامه ها نیز به زودی به صورت کامل اجرایی و پیاده سازی خواهد شد.
معاون هماهنگی توزیع توانیر با اشاره به اینکه امروز از دست اندرکاران طرح های ساز و کاری تحول دیجیتال و هوشمندسازی صنعت برق تقدیر خواهد شد، افزود: از آنجا که فاصله شرکت ها در اجرا و پیاده سازی برنامه های مذکور بسیار کم بود، با تشکیل باشگاه 10 تایی ها، 10 شرکت نخست در هر برنامه مشخص شدند.
رخشانی مهر از قبض سبز، توسعه خدمات غیرحضوری، هوشمندسازی مراکز اتفاقات (طرح هما)، توسعه سامانه نظارت مکانیزه طرح ها (طرح سنم)، توسعه سامانه چاوش (چشم انداز اصلاح ولتاژ شبکه)، کاهش تلفات شبکه توزیع برق به کمتر از 9.7 درصد، تدوین برنامه های 098 و برنامه های 099 را از جمله این برنامه ها عنوان کرد و افزود: راه اندازی مرکز ملی پایش صنعت برق، مرکز ملی پایش کنتورهای هوشمند کشور، سامانه پوشش های بیمه ای در صنعت توزیع برق و جایگزینی شبکه فرسوده مسی با کابل خودنگهدار از دیگر برنامه هایی است که هم اکنون به صورت کامل اجرا شده و در هر برنامه نیز 10 شرکت اول شناسایی شده است.