پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 670244 تاریخ : 1402/09/01-17:52:01
,3,
اثرگذاری در سبک زندگی افراد از طریق توسعه اکوسیستم قرض الحسنه

اثرگذاری در سبک زندگی افراد از طریق توسعه اکوسیستم قرض الحسنه

دکتر «سید سعید شمسی نژاد» گفت: در بانک قرض الحسنه مهر ایران به دنبال توسعه اکوسیستم قرض الحسنه هستیم و می خواهیم در سبک زندگی و خرید کالا برای مشتریان خود نیز تأثیرگذار باشیم.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی و امور مشتریان بانک قرض الحسنه مهر ایران، نشست تخصصی «اعتبارسنجی و بانکداری هوشمند» در دومین روز از دهمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت برگزار شد. مقاومت مدیران بانکی در حذف اعتبارسنجی از شعب، لزوم توسعه صنعت اعتبارسنجی و انحصارزدایی از جمله موضوعات مطرح شده در این نشست بود.

دکتر «سید سعید شمسی نژاد» مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران یکی از سخنرانان این نشست بود. شمسی نژاد گفت: بانکداری خرد با طیف زیادی از مردم در ارتباط است و وثیقه گیری این تعداد از افراد بسیار سخت است.
مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران بیان کرد: در ابتدای سال 1400 معادل 800 هزار اعتبارسنجی انجام شد که این رقم امسال به 2 میلیون نفر می رسد و عدد تضامین را کاهش می دهد. درباره نرخ نکول نیز با توسعه مدل جدید اعتبارسنجی، نرخ نکول از عدد نزدیک به یک درصد به کمتر از نیم درصد رسیده است.
وی با بیان اینکه صنعت اعتبارسنجی ملی باید در تمام ابعاد گسترش پیدا کند، درباره تحول دیجیتال در بانک قرض الحسنه مهر ایران توضیح داد: در راستای الزام وزارت امور اقتصادی و دارایی برای تحول دیجیتال، در 2 سال اخیر کارگروه های مربوطه تشکیل شده و به یک برنامه سه ساله رسیده ایم.
مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران اظهار داشت: در این بانک به دنبال توسعه اکوسیستم قرض الحسنه هستیم و می خواهیم در سبک زندگی و خرید کالا برای مشتریان خود نیز تأثیرگذار باشیم.
وی گفت: تنوع اعتبارسنجی در بانکداری تجاری متفاوت است، بنابراین باید شاخص های کیفی خاصی را برنامه ریزی کرد. متأسفانه افرادی که در دهک های پایین درآمدی هستند، داده های اعتباری ندارند یا اینکه در کمیته امداد و بهزیستی هستند که در این اکوسیستم، اعتبار کمتری دریافت خواهند کرد. بنابراین سلسله مراتب سیستمی اعتبارسنجی را باید توسعه دهیم تا نیاز های مردم و بانک های تجاری را پوشش دهیم.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 204
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران