به گزارش بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی بیمه ایران، با توجه به سیاست های دولت مردمی سیزدهم، راه اندازی «پنجره ملی خدمات دولت هوشمند» با هدف ایجاد راهی امن برای دسترسی آنلاین به خدمات دولتی از طریق یک درگاه واحد صورت گرفته است. این درگاه، پلتفرم ملی یکپارچه ارائه خدمات دولتی و عمومی به مردم بوده و هدف آن ایجاد سهولت در ارائه این خدمات به شهروندان کشور است؛ به طوری که تنها با یک بار احرازهویت می توان خدمات موردنظر را دریافت نموده و یا به سامانه های متفاوت ارائه دهنده خدمات وارد شد. دریافت خدمات در این پنجره بر اساس دسته بندی نیازهای مردم انجام شده که مهم ترین این دسته ها عبارتند از خدمات حوزه سلامت، آموزش، مسکن، امور عمومی و...
با همکاری سازمان فناوری اطلاعات امکانی مناسب فراهم آماده است تا خدمات بی منت بیمه ایران به هم میهنان عزیز و ذی نفعان شرکت به سادگی قابل دریافت باشد. خدمات قابل ارائه بیمه ایران از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند عبارتند از: نرخ دهی؛ خرید و تمدید بیمه نامه ثالث و بدنه؛ تأیید اصالت بیمه نامه؛ پرداخت (حق بیمه و اقساط) و سرویس های نقشه.
از دیگر امکانات پنجره ملی خدمات دولت هوشمند می توان به موارد زیر اشاره کرد:
* اتصال به بستر ملی تبادل اطلاعات (GSB) و در مرحله دریافت وب سرویس های مورد نیاز در بستر ملی تبادل اطلاعات (40 سرویس)
* اخذ وب سرویس های قوه قضاییه در بستر ملی تبادل اطلاعات (GSB):
- وب سرویس استعلام سوابق محکومیت های مالی سطح یک
- وب سرویس استعلام سوابق محکومیت های مالی(سرویس سطح یک اجرائیات سازمان ثبت اسناد و املاک کشور)
- وب سرویس تصدیق اصالت آراء قضایی
* لینک دسترسی از سامانه ورود متمرکز شرکت سهامی بیمه ایران :
account.iraninsurance.ir https://
* لینک دسترسی از سامانه پنجره ملی خدمات دولت هوشمند :
my.gov.ir https://