به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی بیمه آسیا، در واقع ریشه بروز دامپینگ همین موضوع است. اگر ما جنس بازار صنعت بیمه را می شناختیم مبتلا به دامپینگ نمی شدیم. بدتر از اینها اینکه بازار ما امروز هم رقابتی نیست بلکه برای خیلی از ریسکهای بیمه با پدیده جنگ قیمت روبرو هستیم. به نظر باید یک فلش بک بزنیم و تا حدودی مسیر گذشته را اصلاح کنیم.
دکتر کاردگر همچنین در مورد راهکارهای رفع این مشکلات نیز گفت : در صنعت بیمه اگر درابتدا بیزینس پلن شرکت های نو تاسیس را با عملکرد آنها در یک دوره زمانی مثلا شش ماهه و یا یک ساله پس از آغاز فعالیت بررسی می کردند، قطعاً انحراف این شرکتها مشخص می شد. اما این اتفاق میسر نشد تا اینکه امروز شرکت های بیمه کوچک ریسک صنعت بیمه را افزایش دادند تا جایی که رئیس محترم کمیسیون اقتصادی مجلس در روز بیمه اشاره فرمودند، امروز صنعتی که باید ریسک را پوشش دهد خود دچار ریسک است.
دکتر کاردگر در پاسخ به این سوال که به نظر شما نواقص سندیکای بیمه کدام است، اظهار داشت: اولاً سندیکای بیمه نیاز به ابزار دارد ثانیاً برای تقویت سندیکا لازم است دپارتمانهای حقوقی و آیتی شکل گیرد. این چرخ ها در دنیا ساخته شده است و قرار نیست ما چرخ جدید بسازیم باید از روی همان چرخ ها الگوبرداری کنیم و بومیسازی صورت پذیرد.
دکتر کاردگر در خصوص دلایل فقدان نوآوری در صنعت بیمه خاطر نشان کرد:
شما نگاهی به نقدینگی شرکت های بیمه بیندازید آنها هرکدام مانند یک پدر بدهکارند، پدر بدهکار هم فکر جدید ندارد. او فقط به فکر رفع و رجوع مشکلات خویش است. آنها اگر از ابتدا در مسیر درست حرکت میکردند، با مشکلات امروز مواجه نمی شدند و بواسطه تمرکزی که در کار ایجاد میشد، نوآوری هم در صنعت بیمه دیده می شد.
یکی دیگر از مسائل مهم صنعت بیمه بکار گیری فناوری اطلاعات در این صنعت است و ایشان اشاره کردند ابزارهایی مثل اینشورتک طوری باید بکار گیری شود که معیشت نمایندگان فروش را به خطر نیندازد چون اساساٌ این ابزارها قرار است در خدمت رفاه بشر قرار گیرد نه باعث به تهدید انداختن معیشت آنها شود.