پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 226894 تاریخ : 1395/07/26-19:01:24
,17,
اقدامی دیگر برای مبارزه با پولشویی

سرویس جدید شاپرک برای بهبود سرویس کارتخوان‌ها

اقدامی دیگر برای مبارزه با پولشویی

مدیرعامل به‌پرداخت‌ ملت‎ گفت: شاپرک از مدت‌ها قبل راه اندازی سرویس برخطی را در دستورکار داشت که با اتصال شرکت‌های پی‌اس‌پی به آن، فرایند ثبت پذیرنده با سرعت و دقت بیشتری انجام‌می‌گیرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت,رستم شاه‌گشتاسبی بابیان اینکه، شرکت‌های پی‌اس‌پی تا اول آبان مهلت‌ دارند به این سرویس متصل‌شوند تا گام دیگری برای اجرای قوانین مبارزه با پولشویی برداشته شود، افزود: یکی از مشکلات حوزه پرداخت الکترونیک در ایران ضعف در صحت و دقت اطلاعات در بخش‌هایی از فرایند ارائه خدمات است. سرعت گسترش خدمات خصوصا در مورد دستگاه‌های کارتخوان طی سال‌های گذشته به حدی بوده که فاصله وضع مقررات و استفاده از ابزارهای کنترلی در این حوزه به زحمت در حد قابل قبولی حفظ شده است.

 وی ادامه داد: از جمله مواردی که فرایند ارائه خدمات در آن ضعیف به حساب می‌آید، تعریف اشتباه اطلاعات پذیرنده است که در مواردی باعث سردرگمی و توقف عملکرد کارتخوان‌ها هرچند برای مدت کوتاه می‌شود. به همین دلیل اقدام شاپرک در ایجاد سامانه برخط برای درج اطلاعات پذیرندگان، گام رو به جلویی در کاهش عدم شفافیت‌ها و بهینه‌سازی خدمات محسوب می‌شود چرا که با سامانه جدید تقریبا احتمال اشتباه در اطلاعات، منتفی است.

 مدیرعامل به‌پرداخت‌ ملت‎ اظهار داشت: از سوی دیگر سرعت کار نیز افزایش می‌یابد زیرا در روش قدیم در صورت اشتباه در اطلاعات وارد شده اولا حدود یک ساعت بعد اشتباه بودن اطلاعات مشخص می‌شد و ثانیا در بهترین حالت حدود چهار ساعت بعد امکان ورود مجدد اطلات فراهم‌می‌شد، در روش جدید اما این فرایند برخط است.

 شاه‌گشتاسبی تصریح کرد: شرکت به پرداخت ملت هم به عنوان بزرگترین شرکت ارائه دهنده خدمات در حوزه کارتخوان‌های فروشگاهی با درک محاسن و ضرورت شفاف‌سازی در فرایند ارائه خدمات تمام تلاش خود را برای اتصال سریع به این سامانه بخرج داد و خوشبختانه پیش از مهلت تعیین شده در اول آبان ماه مراحل اتصال را نهایی کرده است. امیداوریم با پیوستن دیگر پی اس پی ها به این سامانه مراحل تکمیلی نیز طی شود و سطح ارائه خدمات ارتقا یابد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 198
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران