به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از بیمه مرکزی، در این جلسه که معاونین نظارت و اتکایی و مدیرکل نظارت بر بیمه های غیر زندگی بیمه مرکزی نیز حضور داشتند، اعلام شدکه تا تاریخ 10تیر ماه تعداد92هزار و 333 فقره خسارت به 22شرکت بیمه گر در حادثه سیل اعلام شده که از این تعداد 69هزار و 550 مورد کارشناسی و ارزیابی شده است.
براساس این گزارش تاکنون 945میلیارد و 393 میلیون و 693هزار و 815 ریال به بیمه گذاران پرداخت شده است، این درحالی است که مبلغ خسارت توسط شرکت ها بیش از یک هزار و 942میلیارد ریال برآورد شده است.
در این جلسه اعلام شد که 52 درصد خسارتها از نظر تعداد به شرکت بیمه تجارت نو، 19درصد شرکت بیمه میهن، 14درصد کوثر، 6درصد آرمان و9درصد به سایر شرکتها تعلق دارد.
بنابراین گزارش، سلیمانی رییس کل بیمه مرکزی با تاکید بر این نکته که باگذشت بیش از سه ماه از وقوع سیل قاعدتا باید موضوع سیل از نظر شرکت های بیمه خاتمه یافته تلقی شود، گفت: مطابق با گزارشها باید در پرداخت خسارتها به مردم سرعت بیشتری داشته باشیم.
سلیمانی اضافه کرد: باتوجه به گستردگی حادثه، خدمت رسانی باید بطور ویژه و سریع صورت پذیرد تا در کوتاهترین زمان ممکن رسما بحث کلیه پرداختها به اتمام برسد.
رییس شورای عالی بیمه با ابراز خرسندی از پرداخت بیش از 90 درصدی خسارتهای ناشی از سیل به واحدهای مسکونی دارای بیمه نامه آتش سوزی، ابراز امیدواری کرد که الباقی خسارتها که عمدتا در سایر رشته ها مانند مهندسی و مسئولیت بوده نیز با سرعت بیشتری پرداخت گردد چراکه پرداخت خسارتها وظیفه ای است که بر عهده ماگذاشته شده است.
وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد که در بحث فعالیت ارزیابان خسارت در خصوص حادثه های بزرگی مانند سیل اخیر باید نظارت بیشتری صورت گیرد تا خسارت بیمه گذاران، واقعی ارزیابی شود.
سلیمانی در پایان با اظهار امیدواری نسبت به پرداخت صددرصدی خسارتهای وارد شده به مالکان واحد های مسکونی در روزهای آتی، گفت: شرکت های بیمه موظفند که خسارتهای اعلامی مرتبط با رشته های مهندسی و مسئولیت را پس از ارزیابی های فنی و با رعایت موازین قانونی پرداخت نمایند.
گفتنی است در این جلسه مدیران عامل و نماینده های شرکت های بیمه ایران، آرمان، آسیا، تجارت نو، دانا، پارسیان، معلم و کوثر گزارش آخرین وضعیت پرداخت خسارتها به بیمه گذاران خود را تشریح کردند.