پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 618247 تاریخ : 1401/05/06-14:10:29
,2,
85 درصد هدف عملکردی بانک در تیرماه محقق شده است

مدیرعامل بانک در جلسه ارزیابی عملکرد اهداف کمی پایش و پویش تیرماه:

85 درصد هدف عملکردی بانک در تیرماه محقق شده است

بهزاد شیری مدیرعامل بانک در جلسه ارزیابی عملکرد اهداف کمی پایش و پویش تیرماه سال جاری، که عصر دیروز (چهارشنبه) پنجم مردادماه برگزار شد، با اشاره به اینکه گزار ش های عملکردی بانک نسبت به ماه گذشته تغییرات بسیاری داشته و آمار تجمعی عملکرد بانک را تحت تاثیر قرار داده است، گفت: در تیرماه به 85 درصد تحقق هدف عملکردی بانک دست پیدا کرده ایم.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از اداره کل روابط عمومی پست بانک ایران، شیری با تاکید بر اینکه آمارها نشان می دهد که مهترین تغییرات عملکردی در بخش منابع بوده است، تصریح کرد: از 85 درصد تحقق هدف عملکردی، 65 درصد آن مربوط به منابع بوده است که 60 درصد این منابع نیز به منابع حساب های جاری اختصاص داشته است.
مدیرعامل بانک با تاکید بر اینکه جذب منابع ارزان قیمت تمام شده پول را در بانک به شدت کاهش داده است، خاطرنشان کرد: محاسبات اولیه نشان می دهد که این قیمت به 4/12 تومان می رسد.
بالاترین مقام اجرایی بانک با تاکید بر رشد 19 درصدی منابع موثر بانک در تیرماه سال جاری ادامه داد: این رشد نسبت به مدت مشابه در سال های قبل کم نظیر است و بیش از دو برابر سال گذشته در چهار ماه ابتدایی سال جاری رشد منابع داشته ایم.
وی با اشاره به رشد صدور ضمانت نامه در سپرده های نقدی، تصریح کرد: پست بانک ایران به عنوان بانک تخصصی حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات باید از تخفیف صدور این ضمانت نامه ها، برای وجه تمایز خود در این بخش و همچنین حفظ مشتریان ارزنده بانک بهره ببریم.
مدیرعامل بانک با تاکید بر رشد 288 درصدی ضمانت نامه های صادره گفت: این رشد قابل توجه هم سو با سیاست های وزارت امور اقتصادی و دارایی نیز قرار دارد.
بالاترین مقام اجرایی بانک با تاکید بر روند مدیریت مطلوب مطالبات معوق و سررسید در تیرماه نسبت به ماه های گذشته سال جاری گفت: با مدیریت مطالبات سررسید گذشته جهش خوبی در وصول آنها داشته ایم که ارسال پیامک های آگاهی بخش و هشداری به این بخش کمک ویژه ای کرده است و باید با طرح های جدید از افزایش این نوع مطالبات جلوگیری کنیم.
شیری با بیان اینکه 63 هزار میلیارد ریال تسهیلات در سراسر کشور پرداخت شده است، خاطرنشان کرد: همکاران به پرداخت تسهیلات تکلیفی طرح های ریاست جمهوری توجه بیشتری داشته باشند زیرا این تسهیلات در سطح منطقه ای و کلان در بانک رصد می شود.
بالاترین مقام اجرایی بانک با تاکید بر رعایت حد مجاز پرداخت تسهیلات در بانک ادامه داد: مدیریت و همکاری استان ها در پرداخت تسهیلات مطلوب است و امیدوارم این روند ادامه داشته باشد تا همواره در بین بانک هایی که مجبور به اضافه برداشتی از منابع بانک مرکزی ج.ا.ا می شوند قرار نگیریم.
وی افزود: در حوزه عملیات ارزی در چهارماهه ابتدایی سال جاری نزدیک به 40 درصد کل سال گذشته خدمات ارزی به مشتریان ارائه شده است و این نشان می دهد که تا پایان سال خدمات ارزی بانک، رشد شتابانی خواهد داشت.
شیری با اشاره به مدیریت مطلوب در حوزه ابزارهای پرداخت مانند خودپردازها گفت: عملکرد بانک در این حوزه از هدف گذاری پیشی گرفته است ولی با توجه به اینکه در فصل گرما هستیم باید مراقبت بیشتری در رصد و پایش خودپردازها داشته باشیم.
مدیرعامل بانک به تاکید بر کاهش 43 درصدی پایانه های فروشگاهی(پوز) ضررده بانک خاطرنشان کرد: با اینکه در این موضوع عملکرد مطلوبی داشته ایم ولی سرعت رشد پایانه های فروشگاهی از برنامه هدف عقب تر است و باید همچنان که به کیفیت توجه داریم به کمیت نیز نگاهی داشته باشیم .
وی با اشاره به ارتقای کیفیت در ابزارهای همراه و اینترنت بانک، افزود: در ماه های آتی علاوه بر کیفیت بهتر بر کمیت این ابزارها نیز افزوده می شود و روند رو به رشدی را شاهد خواهیم بود.
شیری با بیان اینکه مجموع این فعالیت ها موجب شده است که درآمدهای مشاعی بانک در چهارماهه ابتدایی سال جاری 67 درصد رشد داشته باشد، اظهار کرد: درآمدهای کارمزدی در این مدت 23 درصد رشد داشته اند که در این حوزه علی رغم رشد کارمزد 190 درصدی ضمانت نامه ها و 45 درصدی شتاب، در بخش های دیگر نیاز به توجه و دقت بیشتری داریم.
مدیرعامل بانک با تاکید بر برگزاری مطلوب مجمع بانک در ماه گذشته که کارنامه عملکردی بانک در یکسال مالی است، خاطرنشان کرد: سهامداران بانک در جلسه مجمع عملکرد مثبت و رو به رشد بانک را شاهد بوده اند و همچنان نقطه نظرات خود را عنوان می کنند و به بیلان کاری، نقاط ضعف، قوت و عملکرد بانک اشراف کامل دارند و باید بر اساس انتظار سهامداران حرکت کنیم.
شیری با بیان اینکه بانک پس از سالیان متمادی به سود قابل تقسیم به سهامداران دست یافته است، تصریح کرد: بیش از 10 درصد سود را بین سهامداران تقسیم کرده ایم و از محل سود انباشته ایجاد شده افزایش سرمایه بانک را در پیش گرفته ایم.
بالاترین مقام اجرایی بانک با اشاره به تقدیر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از تک تک همکاران برای تلاش های ارزنده آنان در جهت دستیابی به اهداف بانک، ادامه داد: معاون امور بانکی، بیمه و شرکت های دولتی وزارت اموراقتصادی و دارایی نیز از حرکت پست بانک ایران در مسیر برنامه های این وزارتخانه و تقسیم سود بین سهام داران تقدیر کرده است.
وی افزود: در ماه گذشته درجه بندی شعب و شاخص های درجه بندی برای سال های آتی در هیات مدیره بانک مصوب، اعلام و جلسات پرسش و پاسخ آن نیز برگزار شد.
مدیرعامل بانک با اشاره به نحوه پرداخت کارانه همکاران بانک، گفت: با نظر هیات مدیره موضوع افزایش کلان بودجه، سرانه فردی و ساعات اضافه کاری در تیرماه به 140 ساعت افزایش پیدا کرد و هر استان، منطقه و شعبه بر اساس تحقق برنامه از این 140 ساعت بهره مند می شوند.
وی با اشاره به کسب رتبه ششم پست بانک ایران در نهمین دوره ارزیابی های دولت الکترونیکی افزود: کسب این رتبه را به همه همکاران تبریک می گویم که در این حوزه تلاش ویژه ای داشته اند.
بر اساس این گزارش، جلسه ارزیابی عملکرد اهداف کمی پایش و پویش تیرماه، با حضور بهزاد شیری مدیر عامل پست بانک ایران، اعضای هیات مدیره و مدیران ستادی بانک به صورت حضوری و مدیریت شعب استان ها به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.
در این نشست روسای ادارات کل آمار و بودجه، اعتبارات، پیگیری وصول مطالبات، امور بین الملل، حسابداری و امور سهام، خزانه داری و نظام های پرداخت، بازاریابی و توسعه بازار، مدیر امور استان ها و بازاریابی و معاون توسعه سرمایه انسانی و پشتیبانی به ترتیب مطالب و گزارش های خود را در زمینه مدیریت منابع، ضمانتنامه ها، مصارف (مطالبات غیر جاری)، عملکرد ارزی شعب، مدیریت درآمدها، نقدینگی، خدمات الکترونیک، امور استان ها و بازاریابی و فعالیت های معاونت توسعه سرمایه انسانی و پشتیبانی ارائه کردند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 199
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران