به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، مازیار بیگلو افزود: تا پایان روز گذشته ایران خودرو دو هزار و 400 میلیارد تومان و سایپا هزار و 800 میلیارد تومان از سهم دو هزار و 500 میلیارد تومانی خود به قطعهسازان را پرداخت کردند.
این مقام صنفی ابراز امیدواری کرد با همکاری و تعامل بیشتر بانکهای عامل با سایپا، این گروه بتواند طی 48 ساعت آینده بقیه مبالغ خود را از بانک ها دریافت و پرداختی های خود به قطعهسازان را انجام دهد.
بیگلو بیان داشت: با وجود اینکه سال 98 سالی بسیار سخت برای خودروسازان و قطعهسازان بود، اما سهم قابل توجهی از مطالبات سررسید شده سازندگان قطعات تا امروز پرداخت شده است و اکثر قطعهسازان راضی به استقبال سال جدید رفتند، این در حالی بود که با مشکلات کرونا، کاهش ساعت های کاری و تعطیلی های پی در پی مواجه بودند.
در ماههای گذشته هیات دولت تزریق نقدینگی 10 هزار میلیارد تومانی به صنعت خودرو را مصوب کرد. پس از آن در جلسهای در کمیسیون صنایع مجلس که در آن وزیر صنعت، نمایندگان بانکمرکزی، وزیر اقتصاد و نمایندگان بانکهای عامل حضور داشتند اعطای نیمی از این مبلغ یعنی پنج هزار میلیارد تومان به هر خودروساز برای تزریق به زنجیره تامین آن صورتجلسه شد.
در نهایت با تصویب شورای پول و اعتبار بیش از هفت هزار میلیارد تومان برای دو خودروساز بزرگ کشور مصوب و مقرر شد پنج هزار میلیارد تومان آن به صورت تسهیلات بانکی در اختیار خودروسازان قرار بگیرد تا به قطعه سازان بدهند و دو هزار میلیارد تومان دیگر خودروسازان پس از اصلاح ساختار مالیشان اوراق مشارکت بفروشند تا از بازار سرمایه جذب نقدینگی داشته باشند.