وی افزود: عوارض الکترونیکی به کاهش مصرف سوخت، کاهش حوادث جاده ای می انجامد و همچنین روانی تردد آزادراه ها را در پی دارد.
خادمی یادآور شد: تضمین ادامه فرایند اخذ الکترونیکی عوارض آزادراه ها به همکاری مردم بستگی دارد و در صورتی که پرداخت عوارض آزادراه ها به صورت الکترونیکی تا 72 ساعت پس از عبور از آزادراه انجام شود سبب می شود تا سرمایه گذاران بخش خصوصی که برای احداث آزادراه ها سرمایه گذاری کرده اند به انجام سرمایه گذاری جدید ترغیب شوند.
معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: در صورت موفقیت پرداخت الکترونیکی عوارض آزادراه ها در چند آزادراهی که آغاز شده می توانیم به الکترونیکی کردن همه آزادراه های کشور اقدام کنیم.
وی خاطرنشان کرد: در ابتدای آغاز فرایند پرداخت الکترونیکی کردن عوارض آزادراه ها، تنها 40 تا 45 درصد خودروهای عبوری اقدام به پرداخت عوارض می کردند اما پس از آن مجبور شدیم از اقدامات پلیس راهور استفاده کنیم که در نتیجه 70 تا 75 درصد خودروهای عبوری عوارض خود را پرداخت می کنند.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور تاکید کرد: باید فرایند پرداخت الکترونیکی عوارض خودروهای عبوری به 90 درصد افزایش یابد. در این صورت سرمایه گذاران آزادراه های خصوصی به استفاده از این روش ترغیب خواهند شد.
خادمی درباره اینکه در حال حاضر چه تعداد از آزادراه ها دارای عوارضی الکترونیکی هستند؟ گفت: 6 آزادراه غیر دولتی و 3 آزادراه دولتی و مجموعاً 9 آزادراه کشور دارای عوارضی الکترونیکی هستند.