مهدی احمدی رییس اداره کل روابط عمومی بانک مسکن با بیان اینکه همزمان با ارائه دستورالعمل مقابله با این ویروس در ساختمان های ستادی و مرکزی بانک، یک دستورالعمل ویژه جهت افزایش رفاه حال عمومی شهروندان در انجام اقدامات پیشگیرانه در مقابل این ویروس در شعب نیز تنظیم و ابلاغ شده است، گفت: این دستورالعمل که مبتنی بر «دستورالعمل سازمان جهانی بهداشت» تنظیم و تصویب شده دارای 7 توصیه و اقدام مهم جهت ایمنی و افزایش بهداشت عمومی مشتریان درون شعب و همچنین خدمت رسانی بهتر پرسنل بانک مسکن به آنها است.
وی با اشاره به افزایش حجم مراجعات به شعب در روزهای پایانی سال، اظهار کرد: مبتنی بر این دستورالعمل از کارمندان شعب خواسته شده تا در هنگام شمارش پول و دریافت هرگونه مدارک از سوی مشتریان شعبه، از دستکش یکبار مصرف استفاده کنند.
وی ادامه داد: توصیه دوم نظافت مداوم و ضدعفونی کردن کلیدها و صفحات خودپرداز،کیوسک و نوبت دهی، آب سردکن، دسته های صندلی و گیشه های مشتریان و... به صورت دو تا سه مرتبه در هر روز کاری با استفاده از مایع ضدعفونی استاندارد و مخصوص سطوح (حاوی 60 تا 70 درصد الکل در محلول) است.
احمدی همچنین قراردادن پدهای الکلی در کنار گیشه جهت استفاده مشتریان از استامپ را به عنوان سومین تدبیر پیش بینی شده معرفی کرد و افزود: عدم استفاده از خودکار مشترک در گیشه جهت استفاده مشتریان بانک دیگر اقدام انجام شده است.
رییس اداره کل روابط عمومی بانک مسکن در عین حال تصریح کرد: مطابق با بند پنجم این دستورالعمل، ضدعفونی کردن کلی شعب با استفاده از پمپ های سمپاش با هماهنگی مدیریت شعب برنامه ریزی شده است تا به این ترتیب فضای کلی شعب از یک سو برای کارکنان مجموعه بانک و از سوی دیگر برای مشتریان به طور کامل ضدعفونی شود.
به گفته وی تسریع در خدمت رسانی به مشتریان بدحال و مشکوک به علائم حاد سرماخوردگی و کشیدن کارت های الکترونیکی مشتریان در دستگاه ها توسط خودشان دو تدبیر دیگر پیش بینی شده برای جلوگیری از گسترش این ویروس هنگام انجام فعالیت های بانکی درون شعب است.
احمدی ابراز امیدواری کرد با انجام این اقدامات پیشگیرانه در سطح شعب و ستادها گسترش این ویروس در سطح وسیع تر کنترل شده و مشتریان بانک مسکن با خیالی آسوده بتوانند خدمات بانکی خود را دریافت کنند.