به گزارش بانک و صنعت به نقل از بان ملی سیستم مدیریت صف دارای مزایایی نظیر نوبت دهی هوشمند، احترام به حقوق مشتریان و تنظیم وقت توسط آنها، کاهش استرس های کاری متصدیان امور بانکی و ... می باشد.
لازم به ذکر است، حجم کار سنگین شعب بانک ملی ایران ، عادت های فرهنگی مشتریان ،لزوم ایجاد تغییرات در فضا و چیدمان شعب، ازدحام شعب این بانک به علت مراجعات خرد بانکی نظیر دریافت و پرداخت وجه، پرداخت قبوض خدماتی و... از جمله دلایلی بود که موجب شد بانک ملی ایران با بررسی بیشتر و دقیقتری نسبت به سایر بانک ها به اجرای سیستم مذکور بپردازد.
سیستم مدیریت صف بانک ملی ایران دارای قابلیت هایی نظیر قابلیت انتقال هوشمند مشتریان به باجه های مختلف، انتقال هوشمند نوبت افراد از باجه های غیرفعال به باجه های دیگر و ... است.