به گزارش روز شنبه شبکه تحلیلی ، خبری بانک و صنعت، وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در برخی از کشورهای اسلامی به منظور تنظیم بازار ایام ماه مبارک رمضان، اهمیت ایجاد تعادل عرضه و تقاضا در این ایام را مهم دانست و گفت : با توجه به افزایش تقاضای اقلام مصرفی در این دوره زمانی ، این طرح با همکاری همه تشکلهای تولیدی و توزیعی در کنار اصناف برگزار میشود.
معاون وزیر بازرگانی ادامه داد: با توجه به افزایش تقاضا برای خرید گوشت قرمز، مرغ، تخم مرغ، لبنیات ، روغن ، برنج ، شکر شیرنی و زولبیا و بامیه با سازمان میادین میوه وتره بار تهران هماهنگیهای لازم شده است تا غرفه هایی را برای عرضه این اقلام اختصاص دهند.
وی تاکید کرد: سهولت در تامین اقلام مصرفی و افزایش راحتی و ایجاد اطمینان مردم ، اولویت اصلی وزارت بازرگانی در برنامه ریزیهای صورت گرفته برای ماه مبارک رمضان است.
ضیغمی ، برگزاری نمایشگاه های عرضه مستقیم کالا و فروشهای فوق العاده را از دیگر برنامه ریزی ها به منظور تنظیم بازار این ایام اعلام کرد و گفت: 30 نمایشگاه عرضه مستقیم کالا در استان تهران برگزار خواهد داشت.
وی با بیان اینکه کالاهای عرضه شده در این نمایشگاهها از تخفیف 8 تا 15 درصد برخوردار هستند، اجرای طرح نظارتی ویژه این ایام را از دیگر تدابیر اعلام کرد.
معاون وزیر بازرگانی با اشاره به برگزاری فروشهای فوق العاده و نمایشگاه های عرضه مستقیم کالا گفت: واحدهای منتخب با نصب بنر و پلاکارد مشخص خواهند شد.
وی خاطرنشان کرد: مردم اطمینان داشته باشند که در ماه مبارک رمضان مشکلی در تامین هفت کالای اساسی از جمله برنج، قند، شکر، گوشت قرمز، گوشت مرغ، خرما و روغن نخواهند داشت.
معاون وزیر بازرگانی ، تولیدات داخلی را جوابگوی نیاز کشور دانست و تصریح کرد: در حال حاضر عرضه کالاها بیش از تقاضاست و پیشبینی میشود که هیچ مشکلی در تامین کالاهای مصرفی وجود نداشته است