گسترش خدمات الکترونیک این بانک و فرهنگ سازی استفاده از آنها ، از علل استقبال گسترده مردم از این خدمات محسوب می شود.
در سال 90، جمعاً 81 میلیون و 618 هزار و 185 عدد قبض خدماتی اعم از آب، برق، گاز، تلفن ثابت و همراه، عوارض شهرداری و جرایم در این بانک پرداخت شد که صرفاً 15 میلیون و 905 هزار و 394 عدد از آنها از طریق شعب بانک ملی ایران پرداخت گردید و مابقی از طریق خودپرداز، موبایل بانک، تلفن بانک ، وب کیوسک ، پایانه فروش و اینترنت بانک پرداخت شد.
بیشترین قبوض پرداخت شده توسط مردم طی سال 90 به ترتیب از طریق تلفن بانک، خودپرداز، پایانه فروش و اینترنت بانک ملی ایران بوده است