ـ ترکیه در پی اقدامی جدید نزدیک به 96.8 میلیون دلار تنها برای ارتقای اعتبار و پرستیژ این کشور به عنوان یک مقصد جهانی توریستی و جذب 31 میلیون تروستی دیگر تا پایان سال جاری سرمایه گذاری کرد.
به گزارش حریت به نقل ازمقامات رسمی، این سرمایه گذاری قرار است به ویژه در بخش تبلیغات به کار گرفته شود که در واقع مکملی برای تلاش 40 دفتر توسعه توریسم این کشور درنقاط مختلف جهان خواهد بود که هم اکنون نیز برای جذب هزاران توریست به این کشور فعالیت های گستردهای در سرتاسر جهان دارند.
تایفون سنرکول» مدیر بخش آسیا و اقیانوسیه و خاورمیانه وزارت توریسم ترکیه با اعلام این مطلب افزود:«از طریق پخش انواع آگهی های بازرگانی و تبلیغات بر روی بیلبوردها و نیز بنرهای اینترنتی درنظر داریم سهم خود را در بازار جهانی توریسم افزایش دهیم.»
به گفته وی این کارزار تبلیغاتی به مدت سه ماه، از سپتامبر آغاز و تا اواخر نوامبر 2011 ادامه دارد.
سنرکول با اشاره به ناآرامی های جاری در بخش هایی از خاورمیانه و شمال آفریقا یادآور شد که ترکیه درحال حاضر در بیشتر شهرهای بزرگ این منطقه نظیر ریاض ، تهران ، قاهره ، دمشق ودبی دفتر نمایندگی فعال دارد ولی در حال حاضر برخی فعالیت های تجاری خود را در مصر متوقف کرده و ازمیران برخی سرمایه گذاری ها و فعالیت های این کشور در برخی کشورهای خاورمیانه نیز کاسته شده است.
وی افزود:«به رغم کاهش فعالیت ها و بودجه برای ارتقای توریسم در بخش هایی از خاورمیانه کشور ترکیه به عنوان یک مقصد امن با قیمت های بسیار مناسب و بی رقیب، همچنان توریست های بسیار زیادی را از این منطقه در تعطیلات فصلی بخود جذب می کند.»