به گزارش بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی بانک کشاورزی ، محمد طالبی با بیان این که بانک کشاورزی در سال گذشته از لحاظ تجهیز منابع به رشد 29 درصدی دست یافت ، افزود : در این سال طرح های متعددی با هدف مشتری مداری و ارتقای جایگاه رقابتی این بانک با محوریت مشتری به اجرا درآمد.
طالبی ، عملکرد بانک کشاورزی در حوزه نظارتی را مثبت ارزیابی کرد و گفت: اطلاعات این بانک بر اساس الزامات نظام های اطلاعاتی وزارت اقتصاد و امور دارایی و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران بوده و نظام گزارش دهی آن به یک نظام مدیریتی قابل استفاده ارتقا یافته است.
مدیرعامل بانک کشاورزی به برنامه های حوزه سرمایه انسانی این بانک که با هدف شناسایی و ارتقای استعداد ها و همچنین تحقق حد مطلوب شایسته سالاری اجرا شده است ، اشاره و خاطرنشان کرد: بسیاری از برنامه ها و پیشنهادهای این حوزه در اختیار نظام بانکی کشور قرار گرفته است.
وی بهره برداری از دستکم 10 هزار طرح، اجرای طرح هدفمندی یارانه ها به صورت پرداخت نقدی و بهینه سازی مصرف سوخت ،اجرای آبیاری تحت فشار در سطح 40 هزار هکتار از اراضی کشاورزی،ارتقای نظارت بر طرح ها از طریق سیستم مکانیزه نظارت ،مطالعات و بررسی های اقتصادی طرح ها و کاهش ریسک اعتباری را از دیگر دستاوردهای مهم حوزه اعتبارات و وصول مطالبات برشمرد.
طالبی ، تبدیل سیستم سنتی به مهرگستر، نصب و راه اندازی سیستم وجوه اداره شده با هدف مدیریت نقدینگی در حوزه مالی را جزو مهم ترین اقدامات این حوزه دانست و یاد آور شد : پارسال در حوزه های بانکداری الکترونیکی،حقوقی،بازرسی وحسابرسی،ساختمان و تأسیسات، حراست،روابط عمومی و امور بین الملل نیز اقدامات قابل توجهی شده است.
طالبی با اشاره به مسیرهای حرکتی بانک کشاورزی ، ارتقای مدیریت فعالیت های حوزه سرمایه انسانی با هدف پرورش نیروهای با انگیزه و توانمند را اولین و اصلی ترین محور دانست و افزود: گرچه بانک کشاورزی در استفاده از فناوری پیشگام است اما حداکثر بهره مندی از فناوری به عنوان دومین محور اساسی در مسیر حرکتی این بانک به شمار می آید.
وی فعالیت مبتنی بر برنامه ، استمرار و پایش برنامه ها و بازخورد بموقع آن ، ارتقای شفافیت اطلاعات مدیریتی معنی دار و قابل قبول و ارتقای جایگاه راهبردی ادارات مرکزی و تفویض اختیارات به مدیریت ها و شعب را از دیگر محورهای مورد تأکید در مسیر حرکتی بانک کشاورزی معرفی کرد.
طالبی با بیان اینکه مدیریت محیط سیاسی و اجتماعی،بهبود فرآیند های تصمیم گیری و تصمیم سازی و همچنین ارتقای جایگاه بین المللی بانک کشاورزی از دیگر محورهای مهم و قابل توجه در مسیر پیش روی این بانک محسوب می شود ،خاطرنشان کرد: این حرکت ها در صورتی موثر واقع می شوند که بانک به سازمانی قوی،مستحکم و کارآمد تبدیل شود.
مدیرعامل بانک کشاورزی تلاش و مشارکت تمام کارکنان این بانک را برای تحقق اهداف تعیین شده در محورهای اعلام شده ، خواستار شد و گفت: برای دستیابی به موفقیت ، همه حرکت ها باید با محوریت مشتری مداری باشد.
طالبی به برنامه های ویژه بانک کشاورزی برای کاهش حجم فعالیت شعب با هدف ارائه خدمات بیشتر به مشتریان و همچنین تحقق بیش از پیش مشتری مداری در سال آینده اشاره کرد و گفت: با توجه به امکانات سامانه quotation mark مرآت quotation mark و دیگر بستر های الکترونیکی؛ برنامه اجرایی برای تغییر مدیریت اعتبارات خرد در این بانک آغاز شده است.
وی افزود : استفاده بیشتر از ظرفیت شعب شهری با هدف جذب منابع برای توسعه بخش کشاورزی یکی دیگر از برنامه های ویژه بانک کشاورزی در سال آینده است