پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 4307 تاریخ : 1390/12/28-00:00:00
,1,
 افزایش دفاتر روستائی به 16 هزار در سال جهاد اقتصادی

مدیرعامل پست بانک خبر داد:

افزایش دفاتر روستائی به 16 هزار در سال جهاد اقتصادی

رویکردهای برنامه های پست بانک ایران در سال جهاد اقتصادی حضور موثر در مناطق روستائی و محروم کشور است که در همین راستا خیز افزایش تعداد دفاتر روستائی را از 10 هزار دفتر به

 

به گزارش بانک و صنعت، دکترمحمدحسن محبیان رئیس هیات مدیره و مدیرعامل پست بانک ایران  گفت: با تکمیل حلقه ایجاد بیش از 16 هزار دفترخدمات بانکی روستائی و 4 هزار دفترخدمات بانکی شهری و همچنین بهسازی و مدرن نمودن 450 شعبه در سطح کشور می توانیم با بیش از 20 هزار نقطه تماس بعنوان بزرگترین شبکه بانکی کشور با ارائه لحظه ای (Online) خدمات نوین بانکی در نقاط غیربرخوردار، کمک شایانی را به دولت عدالت محور در راستای گسترش عدالت اجتماعی و کاهش شکاف دیجیتالی داشته باشیم.
وی افزود: در تمامی دفاترخدمات بانکی روستائی و شهری پست بانک نرم افزار Core banking سیمیا متصل به شبکه بانکی شتاب را نصب و فعال کرده ایم تا هموطنان به راحتی بتوانند از تمامی خدمات نوین بانکی بهره مند شوند و علاوه بر آن ابزارهای الکترونیکی لازم از جمله؛ دستگاه های پایانه شعب (Pin pad) و پایانه فروش (POS) را در اکثر دفاتر و همچنین دستگاه های خودپرداز (ATM) را در تمامی شعب و حدود 850 دفتر منتخب شهری و روستائی نصب کرده ایم تا بتوانیم سهم مهمی را در توسعه دولت الکترونیک و خدمت رسانی به هموطنان داشته باشیم که افتتاح بیش از 5/3 میلیون حساب از مجموع 5 میلیون حساب بانک برای هموطنان روستائی و مناطق محروم و جذب حدود 52 درصدی منابع بانک از طریق دفاتر بخش اعظمی از موفقیت های این بانک در سال 90 بوده است.
رئیس هیات مدیره پست بانک اظهار داشت: کلیه منابع جذب شده در دفاترخدمات بانکی روستائی پست بانک صرف توسعه، آبادانی و اشتغال در همان مناطق می شود و پست بانک هیچ چشمداشتی به این منابع ندارد بلکه بعنوان بازوی دولت در کنار مجموعه های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از جمله پست و مخابرات درصدد خدمت رسانی و تحقق اهداف آن است که پرداخت وجوه نقدی یارانه 90 درصد روستائیان و پرداخت سود سهام عدالت خود مبین این امر است.
دکترمحبیان تصریح کرد: افتخار پست بانک این است که با هزینه های کم و تبلیغات جزئی، صرفاً با ایجاد نقاط تماس بیشتر و ارائه خدمات متنوع خرده بانکداری توانسته است منابع خود را نسبت به سایر بانک های کشور با نرخ کمتری تجهیز کند. بطوریکه هزینه نرخ تجهیز منابع در شبکه بانکی حدود 21 درصد و در پست بانک 5/14 درصد است که تلاش می کنیم با فرهنگ سازی مناسب در روستاها و مناطق محروم آن را باز هم کمتر کرده تا قدرت رقابت پذیری بانک را بالا ببریم. از طرفی قصد داریم از طریق این دفاتر سهم خدمات (GDP) را در اقتصاد کشور به میزان حداکثری خود در حد کشورهای توسعه یافته یعنی معادل 30 درصد برسانیم که این هم با فرهنگ سازی و همکاری دستگاه های اجرائی کاملاً عملی است.
مدیرعامل پست بانک خاطرنشان ساخت: مهمترین رسالت پست بانک ارائه خدمات خرده بانکداری از طریق دفاترخدمات بانکی روستائی است که در قالب سه هدف؛ اشتغال زائی، تولید سرمایه و ایجاد زیربنای اقتصاد متوازن در روستاها آن را دنبال می کند که با ایجاد اشتغال برای بیش از 30 هزار نفر، جذب سپرده ها، تجهیز و به کارگیری آن با اعطای تسهیلات در مناطق روستائی و همچنین حرکت سرمایه های آنان به سمت اقتصاد و تولید روستا گام های مهمی برداشته است بطوریکه در حال حاضر 34 هزار روستا تحت پوشش خدمات این بانک هستند و 29 درصد از مجموع خدمات 30 درصدی بانکی آنان را نیز پست بانک به خود اختصاص داده است.
وی در ادامه تاکید کرد: در سال 90 تفویض اختیارات عمده ای بمنظور تمرکززدائی، بالندگی بدنه بانک، تسریع در فرایند انجام کار و تصمیم گیری ها، کاهش هزینه ها و رضایت مشتریان در زمینه های اعتبارات و سرمایه گذاری، توسعه خدمات، امور نیروی انسانی، ساماندهی شعب، هزینه های مالی، بودجه و امثال آن را به مدیران امور ستادی و همچنین مدیران شعب استانها و مناطق و روسای ادارات ستادی واگذار شد تا بتوانیم با کوتاه ترین مسیر و کمترین مشکلات به اهداف بانک برسیم که خوشبختانه ارزیابی مثبتی از آن داریم. در کنار آن کمیته های اجرائی و عملیاتی از جمله؛ کمیته های بازاریابی منطقه ای را ایجاد کردیم تا مدیران شعب در امر بازاریابی پرتلاش و جدی ظاهر شوند و در این راستا جلسات مستمر تخصصی منطقه ای با حضور مدیران امور و استانها برگزار و عملکرد آنان نیز مورد ارزیابی قرار می گیرد.
دکتر محبیان اضافه کرد: پست بانک ایران زیرساخت های لازم را برای ارائه خدمات دستگاه های اجرائی دولتی و خصوصی در روستا فراهم نموده و آنان می توانند با بهره گیری از این بسترها و با کمترین هزینه نسبت به ارائه آن اقدام نمایند که درحال حاضر بسیاری از دستگاه های اجرائی فعالیت ها و خدمات خود را به این دفاتر واگذار کرده اند. البته براساس قانون برنامه پنجم توسعه کشور همه دستگاه های اجرائی ملزم به واگذاری خدمات خود به این دفاتر هستند. ارائه خدمات از طریق این دفاتر علاوه بر محرومیت زدائی فراهم نمودن بسترهای ایجاد دولت الکترونیک، موجب ایجاد دسترسی عمومی، گسترش عدالت اجتماعی، کاهش ترددهای غیرضرور روستائیان به شهرها و هزینه های آنان شده و از اتلاف وقت و بروز خطرات احتمالی نیز جلوگیری می کند.
مدیرعامل پست بانک گفت: دستیابی به بازارهای نو و ارائه خدمات جدید از اهداف مهم پست بانک است که در سال 90 با شناسائی و احصاء نیازهای بانکی هموطنان سرویس های مختلفی طراحی و اجرا شده است. طرح برکت یارانه، سپرده طلائی، سرویس نمایندگی فروش، پرداخت الکترونیکی و اینترنتی هزینه های قبوض مصرفی و کارت خانواده از مهمترین آن می باشد. در کنار آن با انعقاد تفاهم نامه با شرکت ها و سازمانها خدمات ویژه ای نیز به آنان ارائه می شود که در نوع خود بی نظیر است.
رئیس هیات مدیره پست بانک اضافه کرد: راه اندازی شرکت صرافی فراز اعتماد و توسعه شعب ارزی در سطح کشور از دیگر موفقیت هائی بود که توسط این بانک بمنظور خرید و فروش انواع مسکوکات طلا، نقره، سکه های یادبود، انواع اسکناس ارزی و تبدیلات ارزی، صدور انواع حوالجات ارزی به اکثر نقاط دنیا از طریق شبکه جهانی سوئیفت (S.W.I.F.T)، نقل و انتقال وجوه ارزی از طریق شبکه کارگزاران مالی و بانکی معتبر به اکثر نقاط دنیا، تسویه تعهدات ارزی مشتریان در نظام بانکی کشورع ورود ارز به داخل کشور و خرید ارز صادراتی، صدور حوالجات ارزی از طریق سیستم western union و contact ( یک روزه ویژه مبالغ کم)، ابلاغ حواله ارزی به صورت نقدی به دانشجویان، ارائه خدمات ارزی در کلان شهرهای ایران و مناطق آزاد تجاری، صدور انواع کارتهای master & visa و دیگر خدمات رایج مهیا شد و عملکرد آن نیز بسیار پرشتاب و مطلوب بوده است و درصدد هستیم با اخذ مجوزهای لازم خدمات ارزی و صرافی را در همه نقاط کشور بویژه در دفاترخدمات بانکی نیز گسترش دهیم.
وی بیان کرد: در سال 90 سفرهای استانی مدیران ارشد بانک بمنظور ایجاد وحدت و مودت و بالابردن انگیزه ابتکار و خلاقیت در بین کارکنان، توجه ویژه به نظرات و دیدگاه های آنان، رفع موانع و مشکلات در خود استان و همچنین تشکیل اتاق فکر استانها در اولویت کارها قرار گرفت و بطور مستمر نیز ادامه دارد.
دکتر محبیان دریافت لوح ویژه BLP برنامه اسکان سازمان ملل متحد در بین کشورهای منطقه، دریافت جایزه مدیریت برتر در عرصه مدیریت جهادی و کارآمد در پیشرفت و توسعه ملی، کسب مدیریت برتر ارتباط گستر، معرفی کارفرمای نمونه از سوی وزارت کار و امور اجتماعی، دریافت تندیس جشنواره شهید رجائی از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بعنوان شرکت برگزیده را از مهمترین افتخارات پست بانک در طول سال جاری برشمرد و تاکید کرد همه این افتخارات با تلاش و کوشش مجموعه بانک صورت گرفته است.
مدیرعامل پست بانک اظهار نمود: با توجه به توسعه عملیات بانکداری الکترونیکی در 14 هزار دفترخدمات بانکی در سطح کشور و لزوم کنترل و نظارت لحظه ای آنان، موفق شدیم مراکز کنترل و نظارت از راه دور بانک را در ستاد و مراکز استانها راه اندازی کنیم تا بتوانیم از بروز اتفاقات احتمالی پیشگیری و جلوگیری کنیم

رئیس هیات مدیره پست بانک تشریح کرد: ایجاد زیرساخت های قوی ارتباطات و فناوری اطلاعات (ICT) در مناطق روستائی و همچنین وجود پست بانک در بیش از 130 کشور دنیا، عضویت پست بانک در اتحادیه های جهانی WSBI، UPU، UTU و استفاده از ظرفیت های IFS و SWIFT موجب شد تا همکاری های متقابل بانکداری بین الملل از جمله با کشورهای منطقه را در راس برنامه های مهم بانک قرار داده و آن را توسعه دهیم که با برگزاری دومین اجلاس مالی – پستی کشورهای عضو اکو در ابتدای سال توانستیم با امضاء تفاهم نامه های متعددی با این کشورها حرکت های مثبتی را در این راستا آغاز کنیم تا بتوانیم خدمات بانکی بین المللی از جمله گشایش LC های خارجی و ارسال حوالجات الکترونیکی را در این سطح گسترش دهیم.
وی تاکید کرد: همفکری و همکاری لازمه پیشرفت پست بانک است و باید در تمامی مراحل برنامه ریزی و اجرا، کلیه مدیران و کارکنان بانک با ارائه ایده ها، پیشنهادها و انتقادهای خود مشارکت و حضور فعالی داشته باشند.
دکتر محبیان تصریح نمود: بیش از 3 هزار نفر در مجموعه پست بانک زحمت می کشند که توجه به کرامت و مسائل اداری و رفاهی آنان بسیار مهم و اساسی است و هیات مدیره بانک همواره تلاش می کند با تصمیمات مناسب رضایت آنان را تامین کرده و انگیزه هایشان را مضاعف کند. افزایش امتیاز مشاغل، افزایش سقف تسهیلات خرید، ساخت و جعاله مسکن، اجرای بیمه تکمیلی درمان، تسهیل فرایند ارتقاء درجات تخصصی و افزایش سبد مزایا و امور رفاهی از مهمترین تصمیمات در این زمینه است.
مدیرعامل پست بانک در پایان ضمن اشاره به تلاشهای صورت گرفته درخصوص تصویب طرح حذف نام پست بانک از فهرست شرکت های مشمول واگذاری قانون اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی مبنی بر دولتی ماندن بانک گفت: میزبانی دومین اجلاس پستی – مالی کشورهای عضو اکو، همکاری و مشارکت در برگزاری اولین جشنواره ملی ارتباطات و فناوری اطلاعات (فاوا)، بهره برداری از 461 طرح در هفته دولت، 230 طرح در دهه مبارک فجر، پرداخت یارانه حدود 5/1 میلیون سرپرست خانوار، 5/2 میلیون سود سهام عدالت و دریافت وجوه بیش از 123میلیون قبوض مصرفی توسط دفاترخدمات بانکی، پرداخت بیش از 4 هزار و 500 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال زائی در روستاها و مناطق محروم به تعداد بیش از 140 هزار نفر و ثبت بیش از 130 میلیون تراکنش از طریق دفاترخدمات بانکی، صدور حدود 94 هزار انواع کارت و بسیاری از فعالیت های دیگر مهمترین عملکرد پست بانک در طول سال 90 بوده که نشان از عملکرد مناسب این بانک در عرصه شبکه بانکی کشور است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 197
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران