به گزارش بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی بانک اقتصادنوین، در گواهینامه صادره که از سوی گروه TUV NORD آلمان صادر گردیده است، توضیح داده شده که از نظر تیم ممیزی این گروه، سیستم مدیریت شکایت مشتریان در شرکت لیزینگ اقتصادنوین، استقرار کامل یافته و نتیجه ممیزی مثبت بوده است.
به گزارش روابط عمومی این شرکت، مهندس محمد کاظم مدیرعامل شرکت لیزینگ اقتصادنوین درباره اهمیت اخذ این گواهینامه گفت: استاندارد سازی مدیریت شکایت مشتریان در سیستم مدیریت کیفیت برای هر شرکتی مهم و قابل توجه است و کارکنان را در برابر مشتریان مسئولیتپذیر و پاسخگو نگه میدارد، بویژه استقرار این سیستم در صنعت لیزینگ موجب کاهش پدیده مطالبات معوق نیز میگردد که نمونه آن کاهش معوقات این شرکت از عدد 31.3 درصد در ابتدای سال به 15.6 درصد در پایان بهمنماه بوده است.
وی در ادامه گفت: توجه به شکایات مشتریان علاوه بر بهبود فرآیندهای اجرایی، سطح بهره وری را نیز ارتقا میدهد و دستاوردهای حاصله در سال جاری، نتیجه کوششهای همکاران برای توسعه خدمات پس از لیزینگ، فراهم کردن ابزارهای الکترونیکی برای متنوعسازی روشهای پرداخت اقساط از طریق اینترنت، دستگاههای خودپرداز، دریافت الکترونیکی صورت وضعیت بدهی توسط مشتریان، اجرای برنامههای تشویقی برای مشتریان خوش حساب، استانداردسازی روشهای پیگیری و بازدارندگی برای ایجاد معوقهها بوده است که موجب شده تا ضمن کاهش نارضایتیهای احتمالی مشتریان، مراجعات حضوری آنها نیز کاهش یابد و فرصت را برای ارائه خدمات شایستهتر در شرکت فراهم نماید.
لازم به توضیح است که شرکت لیزینگ اقتصادنوین، نخستین شرکت دریافت کننده این نوع گواهینامه در صنعت لیزینگ کشور است.