به گزارش بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی بانک اقتصادنوین، دکتر محمدهاشم بتشکن در مراسم افتتاح این مرکز گفت: توجه به افزایش سطح دانش سرمایه انسانی، زمینه ساز ایجاد جریان سازنده در سازمان خواهد بود.
وی اظهار داشت: در فضای رقابتی حاکم بر نظام بانکی سرمایه انسانی از جمله عناصر ایجاد تمایز در خدمات است که این تمایز با آموزش های ادواری نمود خواهد یافت. ضمن اینکه صنعت بانکداری از جمله صنایع مدرن در جامعه امروز است که خدمات را بر پایه ابزار الکترونیکی به مشتریان ارایه میکند، در چنین وضعیتی آموزش میتواند زمینه بالندگی این صنعت را فراهم کند.
وی با تاکید بر اینکه آموزش در بانک دانش محور و مشتری محور اقتصادنوین تنها معطوف به پرسنل این بانک نیست، تاکید کرد: ابزارهای لازم برای برگزاری دورههای آموزشی برای مشتریان نیز در مرکز جدید آموزش بانک اقتصادنوین فراهم شده است، ضمن اینکه براساس برنامه، کلاسهای آموزشی در حوزههای مختلف بانکی برای خانواده کارکنان بانک نیز برگزار خواهد شد.
وی گفت: بانک اقتصادنوین نخستین بانک کشور است که خدمات خود را بر اساس سه خدمت تخصصی شرکتی، خرد و اختصاصی پایه ریزی کرده است که به منظور افزایش سطح اگاهی مشتریان از جزییات این خدمات کلاسهای آموزشی برای مشتریان بانک برگزار میشود.
دکتر بتشکن در ادامه به حساسیتهای عملیات بانکی اشاره کرد و گفت: در سازمانهای مالی کارکنان با حجم عظیمی از منابع پولی در ارتباط هستند، در چنین فضای آموزش کارکنان میتواند ضریب سلامت سازمان را ارتقاء دهد.
مدیرعامل بانک اقتصادنوین همچنین به اهمیت افزایش فرهنگ سازمانی در سازمانهایی نظیر بانک اشاره کرد و گفت: محور آموزش در بانکها بر پایه افزایش سطح دانش کارکنان است، ولی در بانک اقتصادنوین آموزش فرهنگ سازمانی نیز حائز اهمیت است چرا که به توسعه فرهنگ سازمانی منجر خواهد شد.
وی گفت: در این راستا فرصت آموزش برای تمام کارکنان بانک اقتصادنوین در همه سطوح فراهم است.
مدیرعامل بانک اقتصادنوین تاکید کرد: مرکز جدید آموزش این بانک وظیفه برنامهریزی آموزشی، تولید محتوای آموزشی و تبدیل آن به آموزش الکترونیکی، مدیریت و اجرای آموزش در مواردی که نمیتوان برون سپار کرد بانک را بر عهده خواهد داشت.
وی گفت: برنامه آموزشی مدون برای افزایش شایستگی، کارا یی و رضایت شغلی کارکنان تاثیر مستقیم خواهد داشت.
دکتربتشکن در ادامه افزود: روشهای آموزشی از تنوع بالای برخودار است که از جمله آن میتوان به روشهایی چون آموزش از راه دور ِDistance Education، درمانگاهی Clinic Method، کارورزی Internship، ایفای نقش Role Playing، همانندسازی Simulation و مربیگری (Coaching) اشاره کرد.
وی گفت: هر کدام از این روشها در سه گروه مهارت فنی، انسانی و ادراکی قابل تفکیک است که با افتتاح مرکز آموزش جدید بانک اقتصادنوین زمینه برای که برای رسیدن به این روشهای آموزشی فراهم خواهد شد.
در این مراسم علی اکبر حدادزادگان معاون سرمایه انسانی و پشتیبانی بانک اقتصادنوین طی سخنانی به اهمیت سرمایه انسانی در سازمانهایی نظیر بانک اشاره کرد و گفت: موفقیت سازمانهایی نظیر بانک، در گرو برخورداری از نیروی انسانی توانمند است که دراین راستا بانک اقتصادنوین توانسته با افزایش سطح دانش کارکنان زمینه را برای بالندگی بانک فراهم کند.
وی افزود: با راهاندازی مرکز جدید آموزش بانک اقتصادنوین بحث آموزش کارکنان بانک با کیفیت بیشتری استمرار خواهد یافت.
علیرضا لشگریپور مدیر آموزش و توسعه انسانی بانک اقتصادنوین نیز طی سخنانی گفت: مرکز آموزش جدید بانک اقتصادنوین به عنوان بزرگترین مرکز آموزش بانکهای خصوصی در فضایی در حدود یکهزار و 500 متر مربع از امکانات مدرنی از جمله شبیه ساز شعبه، لابراتوار رایانه، کتابخانه، اتاق فکر و ... برخودار است.
وی همچنین با اشاره به اینکه توجه به ارتقای دانش کارکنان از دغدغههای بانک اقتصادنوین است، از اتمام دوره MBA 59 نفر از کارکنان این بانک خبر داد و گفت: دوره کارشناسی ارشد که با همکاری دانشگاه نیس فرانسه و مهر البرز برگزار شده بود در دیماه امسال به پایان رسید دانش آموختگان برتر هر دوره معرفی و از سوی مدیرعامل این بانک مورد قدردانی قرار گرفتند.
براین اساس در دوره دانشگاه نیس فرانسه شیوا کاظمی حائز رتبه اول، حمید پارسازاده دوم و علیرضا سفیدپور سوم شدند. در دوره دانشگاه مهر البرز نیز و جواد نوری طلب و فاطمه فروزان مشترکاً حائز رتبه اول، حمید نقدی دوم و مهدی مرعشی سوم شدند.
در این مراسم همچنین از اعضای هیات علمی مرکز آموزش بانک اقتصادنوین شامل بیژن ضرابی، علی اکبر ریحانی، علیرضا صفریپور، امیر بهرامینیا، علی اکبر کلهر و محمد کشتهگر قدردانی شد.
مهندس امینی مدیرعامل شرکت خدمات پشتیبانی اقتصادنوین ضمن تشریح جزئیات تجهیز و راهاندازی مرکز آموزش جدید بانک اقتصادنوین گفت: این مرکز در کمتر از 35 روز به بهرهبرداری رسید.