به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، این مطلب حاصل نتیجه مطالعات و نظرسنجیهای 14 شتابدهنده بینالمللی در مورد دلایل شکست استارتاپهاست.
آزمایش و بررسی ناکافی: این عامل با اصطلاحهای دیگری مانند شروع نکردن کار، نداشتن شناخت نسبت به چگونگی دسترسی به بازار و نشناختن موانع ورود تعریف شده است. همچنین یکی از علتهای اصلی شکست استارتاپها این است که آنها محصولی را ارائه میدهند که هیچکس نمیخواهد.
تاخیر در راهاندازی نیز از دلایل اصلی شکست است. عدم شناخت نسبت به مشتریان یکی از دلایل زیرمجموعه آزمایش ناکافی است.
ناسازگاری تیمی: این مساله در مورد چگونگی همکاری اعضای تیم با یکدیگر است و این که آیا آنها از مهارتهای مناسب برای غلبه بر چالشهای پیشرو برخوردار هستند یا نه.
مهم است که تیم بنیانگذار، مهارتهای مکمل هم داشته باشند، تیم بیش از حد بزرگ نباشد، برای ایجاد رویای خود به طور مساوی فداکاری کنند، انعطافپذیر و مدبر باشند و در نهایت نسبت به کار خود تعصب داشته باشند.
نداشتن پشتکار: راهاندازی یک استارتاپ کار سختی است، زمان زیادی میگیرد و اغلب نیازمند فداکاری است. موسسان به ثبات و همبستگی برای غلبه بر موانع، مشکلات و فرسودگی شغلی نیازمندند.
البته یک حد وسط بین استقامت، سرسختی و اصرار به یک مدل محصول یا کسب و کار وجود دارد که هیچ سودی در ادامه آن نیست و فقط هدر دادن منابع است.
سایر دلایل شکست استارتاپ: مواردی مانند حرص و طمع میتواند از دلایل شکست استارتاپ باشد. همچنین استارتاپها شکست میخورند چرا که هیچ برنامهای با کمک ابزارهای نوین برای پیگیری چشماندازها، پیشنهادها و پیگیریهای فروش ندارند و هیچ کس پاسخگو نیست تا اطمینان حاصل کند که پارامترها و فرآیندها به درستی عمل میکنند.
در آمارهای مختلف مشخص شده است که بیش از 50 درصد استارتاپ ها شکست میخورند و دلایل شکست آنها مواردی ساده هستند که اگر بنیانگذاران زودتر متوجه آن میشدند شاید مسیر درستی را انتخاب میکردند.
منبع: پرداخت 24