پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 3751 تاریخ : 1391/01/22-00:00:00
,20,
نوبت دهی پزشکان  ساماندهی شود

نوبت دهی پزشکان ساماندهی شود

تردیدی نیست که قشر پزشکان در هر جامعه ای از جمله در جامعه ایران " البته اکثر پزشکان" بسیار زحمت کش و در خدمت بیماران قرار دارند، اما متاسفانه برخی از پزشکان مطب را با یک بوتیک یا خوارو بار فروشی اشتبا

شکی نیست که بیمار هم برای پزشک یک مشتری محسوب می شود ، اما پزشکان قسم خورده، مدبر، عاقل ، دلسوز و خدمتگذار به جامعه که همین ویژگی ها، خصوصیات برجسته جامعه پزشکی است، به خوبی می دانند که مشتریان بوتیک یا خوارو بار فروشی در سلامت کامل با جیب پرپول ، با میل و رغبت تمام، دل خوش و شاد و خوشحال برای خرید به فروشگاه مراجعه می کنند در حالی که بیمار با تنی رنجور، گاه بدون داشتن نقدینگی کافی ، بدون آنکه اغلب خودش بخواهد و از سر اجبارو البته برای درمان به پزشک مراجعه می کند.بنابراین میان این دو نوع مشتری یا مراجعه کننده ، تفاوت از زمین تا آسمان است و پزشک ، منشی پزشکان، درمانگاه و بخش های ویژه بیمارستانی باید این معنا را به خوبی درک کرده و با نگاه کمک به همنوع، محبت و با نظم رفتار کنند تا رنج بیماران و بعضا همراهان نگران آن ها دوچندان نشود. در بسیاری از مناطق کشور و در استان گیلان و رشت مرکز این استان ، متاسفانه چیزی که در بعضی مطب ها رعایت نمی شود، نوبت دهی و نظم در کار پزشک،  منشی و کادر درمان است. نشاندن بیمار و همراه یا همراهان وی به مدت 4  یا 5 و حتی گاه 6 ساعت در مطب برای آنکه پزشک ، مریض را ویزیت و معاینه کند به یک معضل تبدیل شده است و بسیاری از بیماران و همراهان از این وضعیت معترض هستند. شایسته است دانشگاه علوم پزشکی و دستگاه های مربوطه در خصوص نظم بخشی به اوضاع بعضی از مطب ها( الحمدالله بسیاری از پزشکان و منشی ها رعایت می کنند)  اقدام کنند و توسط بازرسان کنترل های لازم صورت گیرد. بسیار مشاهده می شود که پزشک متخصص یا فوق تخصص از یک طرف به جمعی از بیماران نوبت داده و از طرف دیگر منشی اعلام می کند که ایشان در بیمارستان عمل جراحی دارد یا درسفر هستند و یا .....!!؟

پذیرش بیماران بدون نوبت ، پذیرش های مریض بین بیمار، پارتی بازی منشی های پزشکان " برخی از منشی ها " و عدم رعایت حقوق مردم ، برخوردهای  تند و زننده،  گرم گرفتن با بعضی از بیماران پولدار که چیزی در جیب منشی ها می گذارند، شوخی های سبک با بعضی همراهان بیماران در منظر منتظران در مطب و درمانگاه و .... از جمله کارهای ناپسندی است که متاسفانه گاه در این اماکن مشاهده می شود.  از این روی خوب است که مردم در این راستا از طریق رسانه ها با نام و آدرس پزشک و منشی اطلاع رسانی کنند یا به دانشگاه های علوم پزشکی شکایت کنند و رسانه ها هم نسبت به موضوع حساس باشند.

رسانه ها باید برای حل برخی معضلات و مشکلات جامعه و فرهنگ سازی به این مسایل توجه داشته باشند و به مردم کمک کنند تا حرف خودشان را از این کانال به گوش مسوولان رسانده و اقدام های لازم به عمل آید

 

مجید محمدپور - سردبیر. 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 194
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران