پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 507986 تاریخ : 1398/11/27-17:41:38
,2,
35 درصد رشد پرداخت تسهیلات بانک توسعه تعاون در سال جاری

35 درصد رشد پرداخت تسهیلات بانک توسعه تعاون در سال جاری

حجت‌اله مهدیان رییس هیات‌مدیره و مدیرعامل بانک توسعه تعاون رشد پرداخت تسهیلات این بانک را در مقایسه با سال گذشته 35 درصد اعلام نمود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی بانک توسعه تعاون، حجت‌اله مهدیان رییس هیات‌مدیره و مدیرعامل بانک توسعه تعاون صبح امروز در نشست رسانه‌ای که به منظور تبیین عملکرد بانک در انجام تکالیف توسعه‌ای و بانکداری توسعه‌ای و برنامه‌های آتی بانک با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه در محل مرکز آموزش و پژوهش این بانک برگزار شد، اظهار داشت: تعاونی‌ها در انواع فعالیت‌های اقتصادی نقش‌آفرینی می‌کنند و رسالت و ماموریت بانک توسعه تعاون در حمایت از تعاونگران بسیار گسترده و حائز اهمیت است.

وی افزود: اندازه و حجم فعالیت توسعه‌ای و عملیات بانکداری توسعه‌ای طی چهار سال اخیر رشد چشمگیری داشته است، به گونه‌ای که دو سوم حجم مانده منابع سپرده‌ای و حجم مانده تسهیلات اعطایی، حاصل فعالیت بانک در چهار سال اخیر می‌باشد.
مهدیان تسهیلات پرداختی بانک در سال جاری را 115 هزار میلیارد ریال اعلام نمود و افزود: مطابق برنامه هدف‌گذاری گردیده ماهانه بیش از ده هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت گردد و تا پایان سال به رکورد 135 هزار میلیارد ریال برسیم که تا پایان سال این هدف را محقق خواهد گردید.
وی تصریح کرد: در حالی تسهیلات ماهیانه پرداختی امسال بالغ بر ده هزار میلیارد ریال می‌باشد، که در سال 94، رقم تسهیلات پرداختی ماهیانه بانک سه هزار میلیارد ریال بوده است.
رییس هیات‌مدیره و مدیرعامل بانک توسعه تعاون با اشاره به حضور بانک در طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری گفت: این بانک مطابق سهمیه مکلف به پرداخت 24760 میلیارد ریال تسهیلات به فعالین اقتصاد روستایی بوده است و با عملکرد متوازن و جامع در سراسر کشور تا کنون 20750 میلیارد ریال پرداخت گردیده و با توجه به اینکه پرونده‌هایی در مرحله انعقاد قرارداد و یا تکمیل پرونده می‌باشند، به زودی کل سهمیه ابلاغی محقق خواهد گردید.
مهدیان به قراردادهای تفاهم و همکاری بانک با دستگاه‌های اجرایی جهت پرداخت تسهیلات موضوع بند الف تبصره 18 قانون بودجه سال جاری اشاره نمود و گفت: تفاهم‌نامه‌های مهمی با وزارت نیرو، وزارت جهاد کشاورزی، وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی منعقد گردیده که مجموعا 35 هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت گردیده است.
مهدیان حجم قرارداد با وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی را سه هزار میلیارد ریال عنوان نمود که با توجه به اینکه تاکنون امور هماهنگی و معرفی‌نامه‌ها در حال پیگیری بوده، ده درصد سهمیه پرداخت گردیده و  در ماه‌های آتی با شتاب بیشتر قابل پرداخت خواهد بود.
رییس هیات‌مدیره و مدیرعامل بانک توسعه تعاون حمایت از  تولیدکنندگان و کارآفرینان را مهم برشمرد و گفت: 70 درصد تسهیلات این بانک به بخش‌های تولیدی پرداخت گردیده است.
مهدیان سطح کیفی خدمات بانک از بعد فناوری اطلاعات و بانکداری الکترونیک را ممتاز بر شمرد و افزود: هدف‌گذاری بانک توسعه تعاون بر انجام عملیات بانکی مطابق با جدیدترین فناوری‌ها و پیشرفته‌ترین تجهیزات بوده است.
مدیرعامل بانک توسعه تعاون مشتریان و جامعه هدف این بانک را خوش‌حساب دانست و گفت: مانده تسهیلات بانک توسعه تعاون حدود 170 هزار میلیارد ریال می‌باشد و مجموع مطالبات غیرجاری و معوق کمتر از 9 هزار میلیارد ریال می‌باشد، و بر این اساس npl بانک 6/5 درصد می‌باشد، که در مقایسه با نظام بانکی بسیار کمتر است، که نشان‌دهنده تعامل صحیح با مشتریان و رعایت اصول مشتری‌مداری و شناخت صحیح از مشتریان می‌باشد.
مهدیان تصریح نمود: همزمان با تحولات و پیشرفت‌های کسب و کار و لزوم تدوین مدل کسب و کار جدید در بانک، اقدامات و تمهیدات گسترده‌ای با همکاری معاونت امور بانک و بیمه وزارت امور اقتصادی و دارایی اتخاذ شده است و در اولین مرحله پیاده‌سازی نقشه راه بانکداری دیجیتال در بانک توسعه تعاون در حال انجام است.
مهدیان در ادامه گفت: در دو دهه گذشته تعداد شعب و نیروی انسانی در موفقیت بانک‌ها تاثیرگذار بوده است، و در حال حاضر پیشرفت‌های حوزه دیجیتال، راهبرد صحیح در تعامل با مشتریان و قرار گرفتن در مسیر صحیح کسب و کارها را از مهمترین راهبردهای بانکداری دانست.


ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 209
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران