پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 3235 تاریخ : 1390/09/22-00:00:00
,8,
بیمه گران نرخ شکن شناسایی می شوند

بیمه گران نرخ شکن شناسایی می شوند

معاون نظارت بیمه مرکزی گفت: پرونده شرکتهایی که ظرف سه سال ضریب خسارت بالای 90 درصد را در مجموع رشته های بیمه اموال دارند، برای اخذ تصمیمات مهم به شورای عالی بیمه می رود.

 به گزارش روز سه شنبه بانک و صنعت ،رحیم مصدق معاون نظارت بیمه مرکزی به موج از نظارت شدید بیمه مرکزی بر بازار بیمه خبر داد و اعلام کرد که اگر ضریب خسارت شرکت های بیمه ای در مجموعه بیمه های اموال از 90 درصد بیشتر شود، این نشانگر آن است که نرخ های آن شرکت اصولی و منطقی نبوده است.
وی افزود: اگر این وضعیت طی یک دوره سه ساله اتفاق بیفتد، شورای عالی بیمه در مورد آن شرکت تصمیم دیگری خواهد گرفت.

تاکید بر تعیین نرخ منطقی و اصولی
معاون نظارت بیمه مرکزی تصریح کرد: نرخ های شرکت های بیمه ای باید با توجه به موازین و اصول حرفه ای باشد، یعنی در رشته های مختلف نرخها براساس اصول حرفه ای تعیین شود.
وی ادامه داد: البته مسولیت این کار را شورای عالی بیمه به هیات مدیره شرکت های بیمه ای محول کرده و هیات مدیره این مسئولیت را دارد که موازین تعیین نرخ را در رشته های مختلف به همه شعبات و نمایندگی های شرکت ابلاغ کنند.
مصدق خاطر نشان کرد: براساس گزارش های واصله به بیمه مرکزی، در اغلب رشته های بیمه ای به جز چند مورد خاص، شرکت های بیمه پس از سپری کردن یک دوره به ثبات نسبی رسیدند و سعی می کنند، نرخ هایی ارائه دهند که در بلندمدت منافع شرکت بیمه نیز تامین شود.

نرخ شکنی به کوچکی و بزرگی نیست
وی در خصوص اتهام شرکت های بزرگ و کوچک به یکدیگر در مورد نرخ های شکنی های بی محابا نیز اظهار داشت: نرخ شکنی به بزرگی و کوچکی شرکت های ربطی ندارد، همه شرکتها باید اصول و موازین حرفه ای را رعایت کنند.
این مقام مسئول تاکید کرد: شرکتی که بیمه نامه ای را صادر می کند، باید بتواند تعهدات احتمالی آینده آن بیمه نامه را پاسخگو باشد؛ ما اکنون به جز چند مورد به وضعیت نسبتا مناسبی از این حیث دست پیدا کردیم.

برخورد قاطع بیمه مرکزی با بیمه گرانی که دامپینگ می کنند
وی در مورد رفتار برخی از شرکت های بیمه ای که برای خروج رقبا از میدان، نرخ های تهاجمی اعمال می کنند نیز گفت: شرکتهایی که نرخ های غیرواقعی می دهند و اصصلاحا قیمت های تهاجمی یا دامپینگ را برای خارج کردن رقبا اعمال می کنند، ضمن اینکه اقدامی خلاف قانون سیاست های اجرای اصل 44 انجام می دهند، خلاف مصوبات شورای عالی بیمه نیز عمل می کنند و بیمه مرکزی با این قضیه برخورد قاطعی خواهد داشت.
وی در عین حال گفت: مواردی از این دست بوده که ما تذکرات لازم را دادیم و شرکتهای بیمه ای نیز روند خود را اصلاح کردند.

شرکت های بیمه ای دید بلندمدت داشته باشند
معاون نظارت بیمه مرکزی متذکر شد: منافع شرکت های بیمه ای در این است که دید بلندمدت داشته باشند تا بتوانند در بازار حضور خود را حفظ کنند و به مشتریان به خوبی سرویس دهند .
وی اضافه کرد: لازمه این کار این است که شرکت های بیمه ای از نیروی انسانی متخصص برخوردار باشند و در ارزیابی ریسک های خود نیز کارشناسانه عمل کنند.
مصدق گفت: بیمه مرکزی در هر جایی که احساس کند که ممکن است مشکلاتی در وضعیت و توانگری مالی شرکت های بیمه پیش بیاید، اقدامات لازم را انجام می دهد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 207
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران