به گزارش روز شنبه بانک و صنعت ،در این نشست به موضوع محوری آموزش مفاهیم مالی و اقتصادی از جمله پول، پس انداز و خرید کردن به کودکان و نوجوانان باطرح این رویکرد،که نگرش و رفتار اقتصادی شهروندان در سنین خردسالی و در محیط خانواده شکل گرفته و پس از آن از طریق ارتباط با رسانه های جمعی ، مدرسه و جامعه شهری شکل می گیرد، پرداخته شد.
در این گردهم آیی تخصصی مواردی همچون :
1- آشنا سازی کودکان با شیوه های هزینه کردن، خرید کردن و فروختن از طریق بازی
2- مواجه کردن کودکان با ارزش پول و توانایی استفاده درست از آن
3- درگیر کردن کودکان با برخی از کمبود و مسایل مالی هزینه های خانوار
4- ترغیب کودکان به مشارکت در امور خرید و پس انداز کردن
5- پرهیز کردن از اسراف و اتلاف منابع و افزایش هزینه های زندگی
6- تاکید بر ارزش کار و فعالیت اقتصادی
مورد بحث قرارگرفت.نخستین همایش شهر ،کودک و اقتصاد به نقش مدیریت شهری در ایجاد زمینه بکارگیری استعدادهای کودکان و نوجوانان در سطح محله ها و در زمینه های مالی و اقتصادی از طریق ایجاد زمینه های بازی یا انجام فعالیت های داوطلبانه و نظایر آنها تاکید داشت.
این گزارش خاطر نشان می سازد بانک شهر با حضور در دومین نمایشگاه غنچه های شهر و ضمن حمایت از این حرکت اجتماعی و فرهنگی مصمم برای آشنا سازی افکار عمومی جامعه بویژه خردسالان با موضوعات مالی و بانکی در تلاش است تا مفهوم پس انداز را در میان این قشر از جامعه نهادینه گرداند.