پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 2428 تاریخ : 1390/07/21-00:00:00
,11,
ورود بخش خصوصی به آزاد راه تهران شمال

ورود بخش خصوصی به آزاد راه تهران شمال

تهران -خبر گزاری بانک وصنعت :وزیر راه و شهرسازی گفت: قطعه یک و 4 این آزادراه در اختیار بنیاد مستضعفان و قطعه 2 و 3 آن به طول 74 کیلومتر پس از تغییراتی در نحوه ساخت و توافق قطعی در این زمینه به بخش خصو

 

وزیر راه و شهرسازی از آماده شدن قطعه 4 تهران شمال حد فاصل مرزن آباد تا چالوس تا پایان امسال خبر داد. نیکزاد افزود: قطعه یک و 4 این آزادراه در اختیار بنیاد مستضعفان و قطعه 2 و 3 آن به طول 74 کیلومتر پس از تغییراتی در نحوه ساخت و توافق قطعی در این زمینه به بخش خصوصی واگذار شده است. وی گفت: برخی شرکت ها قبلا در کشور در ساخت آزادراه تجربه کسب کرده و فعالیت خوب و شایسته ای داشته اند که با چنین شرکت هایی توافق کردیم 75 درصد این دو قطعه را آنان و 25 درصد را دولت اجرا کند. وزیر راه و شهرسازی افزود: در حال تجدید کارگاه هستند و به زودی عملیات اجرایی آن آغاز می شود.

نیکزاد در پاسخ به پرسش دیگری درباره نوسازی ناوگان ریلی گفت: همه واگن ها و لکوموتیوها در اختیار بخش خصوصی است و آخرین سفارش را در این باره از طریق آگهی در اختیار بخش خصوصی قرار دادیم. وی افزود: حوزه لکوموتیو و واگن ها را تقریبا بخش خصوصی مدیریت می کند اما ریل موضوعی حاکمیتی و در اختیار دولت است. نیکزاد گفت: ما همه شرایط را فراهم کردیم که تسهیلات در اختیار بخش خصوصی بگذارند و به سمت نوسازی ناوگان اعم از لکوموتیو و ریل پیش رویم. وی افزود: در 9 ماهی که من مسئولیت حوزه راه را برعهده دارم دو بار افتتاح طرح در حوزه حمل و نقل ریلی با حضور معاون رئیس جمهور داشته ایم و مجموعه های بعدی لکوموتیو و واگن های خوب نیز که قبلا اعلام کرده بودیم در حال آماده شدن است که وارد ناوگان حمل و نقل کشور خواهد شد.

نیکزاد در پاسخ به این پرسش که آزادراه تهران شمال در چه سالی به بهره برداری می رسد؟ گفت: قطعه یک و 4 این آزادراه به بنیاد مستضعفان واگذار شده و پیش بینی کرده ایم قطعه یک آن از تهران تا شهرستانک سال بعد به بهره برداری برسد. وی افزود: قطعه چهار این بزرگراه نیز به طول22 کیلومتر و از چالوس تا مرزن آباد تا آخر امسال به بهره برداری می رسد.

نیکزاد ادامه داد: مابین این قطعات 74 کیلومتر است که برای استفاده بهتر از زمان با بخش خصوصی به توافق رسیده ایم 75 درصد اجرای آن را برعهده گیرد. وزیر راه و شهرسازی گفت: 25 درصد این قطعه نیز برعهده دولت است که البته ممکن است سهم دولت در آینده کمتر شود.

نیکزاد اضافه کرد: بخش خصوصی تا ده روز آینده عملیات اجرایی طرح را در قطعات 2 و 3 آغاز می کند. وی افزود: براین اساس بنیاد مستضعفان در دولت دهم اجرای قطعه یک و 4 را به پایان می رساند و قطعه 2 و 3 را نیز مصممیم در این دولت به پیشرفت قابل ملاحظه برسانیم تا این پرونده بسیار قدیمی به فرجام خوبی برسد. نیکزاد گفت: همه کسانی که در ساخت این طرح نقش دارند پیمانکار داخلی هستند و اگر از ابتدا در اجرای این طرح پیمانکاران بخش با خصوصی داخلی مشارکت می کردیم مانند دیگر طرح های ملی به اتمام رسیده بود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 199
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران