به گزارش بانک و صنعت، مهندس میرزایی افزود:در شهریور ماه سال گذشته مجموعا 27 میلیون و 944هزار و 136 تراکنش در پایانههای فروش بانکهای طرف قرارداد شرکت خدمات انفورماتیک به ثبت رسید که این تعداد در سال جاری با رشدی قابل توجه به مرز 64 میلیون نزدیک شده و افزایش 130 درصدی تراکنش ها را به ارمغان آورده است. افزایش قابلیت های پایانه های فروش علاوه بر پرداخت های مربوط به خرید در قالب پرداخت قبوض و خرید شارژ تلفن در کنار گرایش به صدور کارت های مختلف به مردم از سوی بانک ها، سازمان ها و موسسات مختلف و همچنین امنیت و سهولت پرداخت از دیگر دلایل افزایش روز افزون تمایل مردم به برخورداری از این خدمات است. البته در این میان تقویت زیر ساخت ها و توزیع مناسب آن در سراسر کشور میتواند کیفیت ارائه این خدمات را که در تمامی ساعات شبانه روز قابل ارائه می باشد، ارتقا دهد.
لازم به ذکر است سال 85 شرکت خدمات انفورماتیک به عنوان مجری سوییچ ملی کشور (شتاب)با هدف مدیریت و متمرکز کردن تراکنشهای پایانه های فروش، رفع مشکلات ارتباطی و کاستن از هزینههای مرتبط با آن، ایجاد شبکه شهاب (شبکه هدایت الکترونیکی بانکها ) را در دستور کار خود قرار داد. به این ترتیب علاوه بر افزایش پوشش این خدمت در سراسر کشور، کیفیت آن نیز ارتقا یافته و همچنین صرفه جویی در هزینه ها را نیز به جهت یکپارچه کردن شبکه برای بانکها به ارمغان می آورد.