تهران - بانک و صنعت :پست بانک ایران با ارائه خدمات متنوع و نوین بانکی در بیش از 10 هزار نقطه کشور بعنوان تنها بانک خدمتگزار در مناطق محروم و روستائی است که از طریق دفاترخدمات بانکی به دنبال ایجاد رفاه عمومی است.
به گزارش روز شنبه بانک و صنعت ،مهندس فراهانی عضو هیات مدیره این بانک در اولین همایش سراسری دفاترخدمات بانکی و ICT روستائی استان مازندران با بیان این مطلب گفت: هدف از برگزاری این همایش ها ایجاد همدلی، هماهنگی، آشنائی با فرصت ها، تهدیدها، ظرفیت ها و مشکلات دفاترخدمات بانکی است و اینکه بتوانیم گره ای از مشکلات کارگزاران را بازکنیم.
وی اظهار داشت: ارتقاء فرهنگ استفاده از بانکداری الکترونیک و ایجاد 6 هزار دفترخدمات بانکی در مناطق روستائی، نیازمند کمک های مالی مسئولان کشوری و استانی در سراسر کشور است چون راه اندازی این دفاتر موجب ایجاد هزاران شغل می شود.
مهندس فراهانی افزود: ایجاد شغل بعنوان دغدغه اصلی مسئولان را بایستی در بخش خدمات جستجو کرد که یکی از این بخش های فعال و موثر دفاترخدمات بانکی و ICT روستائی است زیرا بیش از 300 سرویس و خدمت شناسائی دستگاه های اجرائی در این دفاتر می تواند به مردم ارائه شود.
عضو هیات مدیره پست بانک خاطرنشان ساخت: کارگزاران دفاتر خدمات بانکی بعنوان اعضاء خانواده بزرگ این بانک بایستی تلاش کنند تا با بازاریابی مناسب ضمن افزایش درآمدهای خود حرکت پویای پست بانک را نیز تدام بخشند.
وی عنوان کرد: رسالت انقلاب ما ارائه خدمات توسط دستگاه ها به آحاد مردم بویژه در مناطق محروم است که پست بانک با تاسی از این رسالت به دنبال ارائه خدمت نوین و متنوع بانکی در مناطق روستائی است و هیچگاه به دنبال سود و درآمد صرف نیست و تلاش می کند منابع جذب شده در این مناطق را در قالب تسهیلات آسان در بخش اشتغال زائی و آبادانی روستاها مصرف نماید.
مهندس فراهانی تصریح کرد: باید روستاها را آباد کنیم و دخالت واسطه ها و دلالان را با ایجاد امکانات الکترونیکی و اینترنتی از بین ببریم و کشاورزان و تولیدکنندگان در روستاها را به بازارهای مصرف نزدیک سازیم.
عضو هیات مدیره پست بانک با اشاره به امانتدار بودن بانک ها بیان کرد: پست بانک ایران قبل از هدفمندسازی یارانه ها آمادگی انجام 5 میلیون تراکنش روزانه را داشت ولی بعد از اجرای مرحله اول مشخص شد توانائی پاسخگو به 10 میلیون تراکنش روزانه را دارد و بیشترین رکود تراکنش بانکی را در کشور به خود اختصاص داده است در حالی که میانگین تراکنش های روزانه شبکه بانکی کشور 25 میلیون فقره می باشد.
وی گفت: پست بانک به مشتری مداری و تکریم ارباب رجوع توجه بیشتری دارد و نظم و توجه به قانون در شبکه پولی این بانک بسیار جدی است و همین عامل موجب سلامت این بانک شده است.
مهندس فراهانی اظهار داشت: دفاترخدمات بانکی باید سرویس های جدید را شناسائی کرده و زمینه اشتغال را فراهم سازند تا از ترددهای غیرضرور روستائیان به شهرها کاسته شود و باید کاری کنند تا بعنوان میراث ماندگار برای نسل های بعدی باشد.
عضو هیات مدیره پست بانک در پایان با اشاره به توجه ویژه به فرمایش مقام معظم رهبری درخصوص جهاد اقتصادی متذکر شد: باید تلاش کنیم با برنامه ریزی درست و خدمت خالصانه به سمت پیشرفت حرکت کنیم و آموزش، یادگیری و نظم و خود کنترلی را نیز تقویت کنیم.