به گزارش روز دوشنبه بانک و صنعت ،دکتر محبیان رئیس هیات مدیره و مدیرعامل این بانک در مراسم افتتاح رسمی مرکز نظارت و کنترل از راه دور شعب و دفاتر خدمات بانکی ضمن بیان این مطلب گفت: مجموعه زحمات کارکنان بانک بصورت یکپارچه و هماهنگ به یکدیگر مرتبط بوده و تهیه و تدوین مجموعه قوانین و مقررات و همچنین تجهیزات و امکانات الکترونیکی توسط واحدهای مختلف در جهت ارتقاء شبکه بزرگ پست بانک ایران است .
وی اظهار داشت: راه اندازی مرکز نظارت و کنترل از راه دور شعب و دفاتر خدمات بانکی پست بانک ایران قبل از گسترش عملیات بانکداری الکترونیکی بویژه در دفاتر خدمات بانکی در راستای پیشگیری و جلوگیری از اتفاقات ناگوار در سیستم است.
دکتر محبیان ضمن تقدیر از ابتکار عمل اداره کل بازرسی و حسابرسی بانک در راه اندازی این مرکز افزود: هرجائی که پول و ارز میسر باشد امکان خطا نیز وجود دارد و این حرکتی که در پست بانک ایران بزرگترین شبکه پولی کشور آغاز شده نشانگر این است که مجموعه این کارکنان جزو پاک ترین و خادم ترین شبکه بانکی است.
مدیرعامل پست بانک ایران تصریح کرد: زمان واگذاری فعالیت های بانک به کارگزاران دفاتر خدمات بانکی شهری و روستائی، بیم آن وجود داشت که در این عرصه موفق نباشیم ولی خوشبختانه با نیت پاک و صداقت کارگزاران این دفاتر مشخص شد که هدف پست بانک ارائه خدمات به هموطنان است و به دنبال حاشیه رفتن و زیاده خواهی نیست.
رئیس هیات مدیره پست بانک ایران خاطر نشان کرد: بیش از 3 هزار نفر در مجموعه خدمتگزار پست بانک ایران در بخش های مختلف اجرائی و پشتیبانی تلاش می کنند تا اقشار زحمتکش روستائی و کشاورز کوچک ترین نگرانی در انجام کارهای بانکی نداشته باشد و با فراغ بال به فعالیت خود در روستاها بپردازند.
وی عنوان کرد: کرامت، شخصیت و آبروی مجموعه کارکنان پست بانک ایران کاملاً قابل لمس است چون نیت تک تک آنان ارائه خدمت به مردم است و هیچ طمع و سوء نیتی ندارند چون که وجود تخلفات و سوء استفاده ها ناشی از وجود طمع، حرص و زیاده خواهی در یک مجموعه است.
دکتر محبیان با تاکید بر وجود وحدت و مودت بین کارکنان بعنوان سرمایه پست بانک ایران عنوان کرد: برداشت ما از امنیت در پست بانک مساوی با جمعیت است و جمعیت هم مساوی با حمیت و انسانیت است که همه در کنار هم با کرامت و انسانیت فعالیت می کنند و همه مراقب یکدیگر هستند و به همدیگر احترام قائل اند و هیچگاه جاسوس هم نیستند.
مدیرعامل پست بانک ایران اعلام کرد: قناعت، پرکاری، زحمت کشی و کم توقع بودن از خصوصیت کارکنان این بانک است و بایستی جو با طراوت و شاداب همیشه در مجموعه حفظ شود و واحدهای نظارتی و بازرسی نیز باید به این موضوع توجه ویژه ای داشته باشند.
رئیس هیات مدیره تاکید کرد: نظارت ها و کنترل ها باید بصورت غیرحضوری صورت پذیرد و از ابزارهای قوی بازرسی و حسابرسی در جلوگیری از تخلفات استفاده شود تا ضریب اطمینان نسبی در بانک نیز حفظ شود و در این زمینه از طریق برون سپاری می توانیم از تجارب گروه های حسابرسی و IT بهره بگیریم.
وی در پایان با اشاره به لزوم ایجاد 6 هزار دفتر خدمات بانکی روستائی در برنامه پنجم توسعه توسط پست بانک بیان کرد: هیچگاه به دنبال بزرگ کردن بدنه بانک نیستیم و بدنه بانک باید قوی و فنی باشد و با تشکیل اتاق فکر و ارائه طرح ها و ایده های جدید در تلاش هستیم اهداف سپرده ای بانک را در سال جاری 100 درصد محقق کنیم.