پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 2178 تاریخ : 1390/07/05-00:00:00
,1,
هدف پست بانک گسترش نقاط تماس و تعدد خدمات است

هدف پست بانک گسترش نقاط تماس و تعدد خدمات است

:هدف پست بانک ایران از ایجاد دفاتر خدمات بانکی در روستاها و مناطق محروم کشور فراهم نمودن دسترسی عمومی، گسترش نقاط تماس و ارائه خدمات متعدد و متنوع بانکی و همچنین دستگاه

 

به گزارش روز سه شنبه شبکه تخصصی بانک و صنعت ،علی نعمتی عضو هیات مدیره این بانک در جلسه شورای اداری مدیریت شعب استان گلستان ضمن بیان این مطلب گفت: امروزه حدود 10 هزار دفتر خدمات بانکی پست بانک در روستاها و مناطق محروم کشور خدمات متنوع بانکی را ارائه می کند که تحقق این امر اهدافی است که در اساسنامه این بانک ترسیم شده است و طبق برنامه پنجم توسعه اقتصادی - اجتماعی کشور 6 هزار دفتر دیگر نیز توسط پست بانک راه اندازی می شود .
وی اظهار داشت: در الگوی جدید دفاتر خدمات بانکی درصدد هستیم با کمک بخشی خصوصی سطح تحصیلی کارگزاران را ارتقاء داده و پس از تائید شوراهای اسلامی محل و تامین مالی وجوه اداره شده، دفاتر مذکور را تجهیز کرده و به بهره برداری برسانیم.
نعمتی با اشاره به راه اندازی درگاه الکترونیکی نظام دریافت پیشنهادات بانک افزود: با مشارکت همکاران بانک و همچنین کارگزاران دفاتر خدمات بانکی در این طرح در تلاش هستیم آنان را در تصمیم گیری بانک سهیم کرده و از نقطه و نظرات و ایده های آنان در اجرای هرچه بهتر برنامه ها بهره لازم را ببریم.
عضو هیات مدیره پست بانک ایران خاطر نشان ساخت: با توجه به کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی و همچنین کاهش کارمزدهای دریافت وجوه قبوض مصرفی آب، برق، گاز و تلفن توسط دفاتر و به تبع آن کاهش درآمدهای آنان به دنبال واگذاری خدمات دستگاه های اجرائی به این دفاتر هستیم تا بتوانیم از این طریق و با ارائه خدمات متعدد میزان کارمزدها و درآمدهای دفاتر را افزایش دهیم.
وی با تاکید بر پائین بودن نرخ تجهیز منابع در روستاها تصریح کرد: تعدد ارائه خدمات توسط دفاتر خدمات بانکی موجب گردش و افزایش منابع مردم در شبکه پست بانک و همچنین افزایش اعتماد عمومی نسبت به این بانک شده و شرائط را برای ارائه تسهیلات متنوع بانکی بویژه تسهیلات مبادله ای و سلف توسط دفاتر خدمات بانکی فراهم می سازد تا از این طریق نیز درآمدهای کارگزاران دفاتر افزایش یابد.
نعمتی عنوان کرد: در میان بانک های تجاری، تخصصی، توسعه ای و قرض الحسنه، پست بانک به عنوان تامین کننده مالی خرد متقاضیان تسهیلات است که همین امر موجب رشد اقتصادی کشور می شود.
عضو هیات مدیره پست بانک کاهش ریسک اعتباری را سرلوحه فعالیت های همه بانک ها دانست و گفت: سوابق مشتری همواره باید مدنظر بانک قرار گیرد و اگر مشتری تسهیلات دریافتی از بانک را در زمینه های تولیدی و زیربنائی سرمایه گذاری کند موجب می شود تا بانک تسهیلات را آسان تر در اختیار وی قرار دهد.
وی در پایان اظهار داشت: پست بانک استان گلستان در ایجاد و راه اندازی دفاترخدمات بانکی و ICT روستائی بعنوان پیشرو و الگو در سطح کشور است و اولین دفتر ICT روستائی در روستای قرن آباد گرگان به بهره برداری رسید و در سال 81 نیز بیش از 50 درصد دفاتر خدمات ارتباطی متعلق به این استان بود و اولین بار طرح ارائه تسهیلات سلف در روستای گیلداغ اجرا شد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 197
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران