به گزارش روز چهارشنبه شبکه تخصصی بانک و صنعت ،حسین ابارشی ضمن بیان این مطلب گفت: تهیه و تدوین استراتژی نوین بازاریابی استانها، ارائه ساز و کارهای موثر در زمینه تکریم ارباب رجوع، نظارت مجدانه بر نحوه ارتباط و پاسخگوئی کارکنان شعب به مشتریان، پیشنهاد نظام پاداش و تنبیه برای ارتقاء سطح کمی و کیفی خدمات، تشکیل کارگروه تخصصی بازاریابی متشکل از کارشناسان خبره استانها، استفاده از دانش و تجارب کارشناسان استانها در جهت شناخت قابلیت ها و پتانسیل های بومی، جغرافیائی و قومی استانها بخشی از برنامه های بازاریابی پست بانک است .
وی اظهار داشت: تجزیه و تحلیل عملکرد هر یک از شعب بر اساس شاخص استاندارد نظام بانکی و ارائه پیشنهادها و راه کارهای موثر در جهت بهبود شاخص مذکور به همراه گزارش ماهانه و نمودار میزان رشد، تدوین طرح افزایش انگیزه کارکنان شعب با بهره گیری از نظام امتیاز بندی و تخصیص بودجه مناسب برای آن، فراهم نمودن زمینه خرده بانکداری، جذب منابع خرد از اقشار مختلف جامعه با استفاده از پتانسیل منحصر به فرد دفاتر خدمات بانکی، ایجاد تعامل و همکاری بیش از پیش با شرکت مخابرات و پست و استفاده از قابلیت ها و توانمندی های شرکت های تابعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز از جمله برنامه های این مجموعه می باشد.
ابارشی افزود: بازنگری در روند قرعه کشی حسابهای قرض الحسنه بانک با رویکرد دفاتر خدمات بانکی روستائی و شناسائی نقاط قوت و ضعف آن، آسیب شناسی نحوه برخورد مشتریان با پست بانک و فراهم نمودن زمینه تبدیل مشتریان به مشتریان وفادار، پیشنهاد تبلیغات موثر و همگام با سایر بانک ها، بازاریابی تخصصی و فنی دفاتر خدمات بانکی و حمایت و پشتیبانی از این دفاتر درخصوص جذب منابع و جلب مشتریان عمده از برنامه های مطالعاتی و پژوهشی این بانک در زمینه مشتری یابی است.
سرپرست اداره کل بازاریابی و تجهیز منابع پست بانک ایران؛ تداوم ماموریت های استانی کارشناسان بازاریابی ستادی بمنظور پرکردن خلاء نیازهای بازاریابی استانها، فرهنگ سازی و تمرکز بر آموزش پرسنل بازاریابی، برگزاری دوره های آموزشی برای مشاغل بازاریابی و جذب منابع با همکاری آموزش و تحقیقات، تشکیل کارکروه های مشترک با دفاتر خدمات بانکی به جهت گستردگی نقاط تماس و نظارت جدی بر کمیته های بازاریابی استانها و تهیه رهنمودهای کارشناسی را از دیگر برنامه های درون سازمانی این واحد عنوان کرد.
وی در پایان با اشاره به مفهوم نوین بازاریابی مبنی بر کشف و برآوردن نیازهای مشتریان و ارزش آفرینی برای آنان عنوان کرد: پست بانک ایران با بیش از 14 هزار و 500 نقطه تماس در شهرها و روستاهای کشور امکان شناسائی نیازهای بانکی گروه های بسیار متنوعی از جامعه را دارد که با بهره گیری از خرد جمعی مجموعه درحال عملیاتی کردن آن است.