پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 2084 تاریخ : 1390/06/29-00:00:00
,11,
نیکزاد: از

بلاتکلیفی سهم حمل‌ونقل

نیکزاد: از "فرزین" بپرسید یارانه بخش حمل‌ونقل چقدر و کجاست

: در حالی که قرار بود پس از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها و آزاد‌شدن نرخ سوخت، دولت از واحد‌های تولیدی حمایت کند؛ اختصاص یارانه تولید به حمل‌و‌نقل در بی‌‌اطلاعی مسئولان

پس از اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌‌ها و آزاد‌سازی نرخ حامل‌های انرژی، دولت اعلام کرد که با افزایش قیمت‌‌ها، بسته‌های حمایتی خاصی را برای بخش‌های تولیدی نظیر صنعت، کشاورزی و حمل و نقل خواهد داشت تا فعالان این بخش‌ها پس از اجرای قانون مذکور، چندان تحت تأثیر فشار‌های مالی قرار نگیرند.
براساس قانون هدفمندی یارانه‌ها قرار بود در سال اول اجرای این برنامه مبلغی به عنوان یارانه به بخش حمل‌ونقل اختصاص یابد که از شواهد امر معلوم است این رقم تاکنون محقق نشده است.
به گزارش فارس این در حالی است که مقام معظم رهبری نیز با انتقاد از ناکامی بخش تولید از کسب درآمد حاصل از هدفمندی یارانه‌ها، بر رفع مشکلات این بخش تأکید کرده بودند.

* نیکزاد: از "فرزین" بپرسید چقدر از این مبلغ را به وزارت راه اختصاص داده است

در این‌باره به سراغ وزیر راه و شهرسازی می‌رویم و از اختصاص این مبلغ به حوزه حمل و نقل برون‌شهری جویا می‌شویم؛ علی نیکزاد در خصوص اختصاص بخشی از 7 هزار و 700 میلیارد تومان درآمد حاصل از هدفمندی به عنوان پرداخت یارانه‌ به واحد‌های حمل و نقل، ‌اظهار بی‌اطلاعی می‌کند و می‌گوید:‌ بنده نمی‌دانم این رقم را شما از کجا آورده‌اید و این رقم چگونه به دست آمده است، شما ابتدا منبع این خبر را مشخص کنید.
خبرنگار فارس زمانی که اعلام می‌کند که محاسبه این عدد‌ با انگشتان دست هم به راحتی امکان‌پذیر است، گفت: شما این رقم را همین‌طور ‌اعلام می‌کنید و می‌خواهید من جواب دهم.
به گزارش فارس بی‌اطلاعی یک وزیر کابینه از اخبار هدفمندی یارانه‌ها و اطلاع‌رسانی‌‌های‌ "ستاد هدفمندی یارانه‌ها" برای ما که تعجب‌آور بود.
البته نیکزاد در پاسخ به این گفته خبرنگار که منبع خبر "محمد‌رضا فرزین"، دبیر ستاد هدفمندی یارانه‌هاست، اظهار داشت: اگر وی این رقم را اعلام کرده است بروید از خودش در این‌باره سؤال کنید.
وی ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی منابعی از محل دولتی دارد که 4 هزار و 500 میلیارد تومان است، همچنین 1500 میلیارد تومان تعهدات ما در بازپرداخت فاینانس و تملک دارایی‌هاست.
وی ادامه داد: همچنین رقم قابل توجهی را نیز دولت در اختیار ما قرار داده است تا توسعه مسکن مهر با شدت و قوت در روستا و شهر ادامه یابد.
نیکزاد در این‌باره خاطرنشان کرد: در قانون بودجه نیز ‌مجوز‌های بسیاری در امر واگذاری اموال منقول و غیرمنقول، کارکرد پیمانکار و واگذاری سهام دولتی، استفاده از صندوق توسعه ملی، استفاده از فاینانس کشورهای مختلف و از این قبیل صادر شده است.
وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: ما کار دولتی را در کنار کارهای بودجه‌ای و غیردولتی و از همه مهمتر ‌مسکن مهر را با بخش خصوصی ساخته و می‌سازیم.
وی افزود: 6 هزار و 400 پیمانکار در بخش راه تعیین صلاحیت شد‌ه‌اند که اجازه استفاده از توان مالی بخش خصوصی در این‌باره به وزارت راه داده شده است.
نیکزاد ادامه داد: البته ما از این فرصت استفاده می‌کنیم و از بخش خصوصی دعوت می‌کنیم در همه امور مربوط به راه و شهرسازی حضور یابند.
وزیر راه و شهرسازی افزود: ما آماده‌ایم تا امور توسعه‌ای را به بخش خصوصی واگذار کنیم و از طریق جایگاه حاکمیتی، نهایت حمایت را با قرارداد معین از این بخش انجام ‌دهیم.

* رحیمی: میزان اختصاص این رقم را هم‌اکنون در ذهن ندارم

پس از آنکه در این‌باره از علی نیکزاد جواب قانع‌کننده‌ای نشنیدیم، به سراغ معاون اول رئیس‌جمهور رفتیم تا از وی در این‌باره جویا شویم، اما وی نیز در جوابی کوتاه به فارس گفت: در حال حاضر رقمی را که از این مبلغ به توسعه حمل و نقل اختصاص یافته‌ است ‌در ذهن ندارم.
به گزارش فارس بی‌اطلاعی از اخبار هدفمندی از سوی وزیر راه و شهرسازی به عنوان رأس هرم مدیریت وزارتخانه‌ای استراتژیک و مرکزی که بیش از همه مراکز تحت تأثیر تحولات هدفمندی یارانه‌هاست، قطعاً امری غیرمعمول است؛ ضمن آنکه در صورت اختصاص یارانه تولید به حمل و نقل، قطعاً وزیر راه و شهرسازی حرفی برای گفتن در این‌باره داشت بنابراین این ‌طفره رفتن‌ها را شاید بتوان نشان از عدم اختصاص این یارانه به بخش حمل و نقل تعبیر کرد.
 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 200
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران