به گزارش بانک و صنعت، اسماعیل قادری فر سرپرست سازمان مرکزی تعاون روستایی، نوآوری در بخش های کلیدی را یکی از ارکان توسعه اقتصادی روستا ها برشمرد و گفت: سازمان تعاون روستایی با رویکرد خدمت رسانی به مردم، حامی تولیدکننده و مصرف کننده است.
او با اشاره به اینکه سازمان تعاون روستایی نقش تنظیم کننده را دنبال خواهد کرد، افزود: با استفاده از فناوری های نوین، این امر محقق می شود.
قادری فر ادامه داد: سازمان تعاون روستایی به دنبال حفظ وحدت تشکل های سازمان است؛ چرا که تشکل ها و اتحادیه های متعددی داریم که ظرفیت خوبی دارند و همواره باید شاهد ادغام اتحادیه های موازی باشیم.
این مقام مسئول با تاکید بر هوشمندسازی زنجیره تامین، افزایش نفوذ فناوری های نوین و توسعه و ترویج کشاورزی قراردادی بیان کرد: از مجموع 10 هزار استارت آپ در کشور، 20 درصد آن در حوزه کشاورزی و صنعت غذا فعال هستند که باید خدمت رسان روستا ها باشند.
او با تاکید بر توسعه کشاورزی قراردادی گفت: بنابر تاکید وزیر جهاد کشاورزی باید کشت قراردادی در قالب فناوری های نوین انجام شود، چرا که این امر به نفع تولیدکننده و مصرف کننده است و به عبارت دیگر استفاده از فناوری های نوین موجب شده که نسبت مهاجرت معکوس حداقل 10 تا 20 درصد ارتقاء یابد.
فعالیت 1200 شرکت دانش بنیان در بخش کشاورزی
سرپرست سازمان مرکزی تعاون روستایی در حاشیه مراسم تودیع و معارفه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه ارتقای امنیت غذایی و سلامت غذایی رویکرد زیربنایی اقتصاد مقاومتی است، اظهار کرد: سازمان تعاون روستایی به عنوان یک سازمان مویرگی در تمامی بخش ها نقش آفرین است.
او با تاکید بر نگاه هوشمندسازی زنجیره تامین، تولید و توزیع افزود: از شرکت های دانش بنیان و استارت آپ ها با هدف هوشمندسازی برای خدمت رسانی به روستا ها باید استفاده کنیم.
قادری فر ادامه داد: از ظرفیت شرکت های دانش بنیان برای تاب آوری بخش کشاورزی باید استفاده کرد تا بتوانیم نوآوری و دستاورد های فناورانه را در عرصه نوظهور کنیم.
به گفته او، هم اکنون 1200 شرکت دانش بنیان در بخش کشاورزی و صنایع غذایی مشغول فعالیت هستند.
سرپرست سازمان مرکزی تعاون روستایی در پایان با اشاره به مشکلات تنظیم بازار ناشی از بی توجهی به اجرای الگوی کشت تصریح کرد: کشاورزی قراردادی، خرید تضمینی و توافقی یکی از اهداف راهبردی سازمان مرکزی تعاون روستایی است که با توسعه صنایع تبدیلی و صنایع بازرگانی و تخصیص مشوق برای تولید و توزیع صنایع بازرگانی را با هدف بازار رسانی و بازار سازی منظور خواهیم کرد.