وی اضافه کرد:هدف نهایتا آن رقابتی است که باید شکل بگیرد و در سایه آن بیمهگذار و بیمهگر بتوانند از آن بهرهمند شوند .
مظلومی با اشاره به اینکه مباحث اتاق فکر تا به حال بیشتر به بحثهای تکنیکی اختصاص پیدا کرده که اصولا صنعت بیمه چگونه این مسیر را باید طی کند،گفت:به لحاظ ضرورت چون صنعت بیمه آغازگر این بحثها بوده ،پس بنابراین طبیعتا تکیه بر بیمه گرها بوده و اینکه اصولا این بیمهگرها در قالب صنعت باید چه سمت و سوئی را بپیمایند و چه برنامههایی را باید به اجرا بگذارند .
وی با تاکید بر حمایت از مصرف کننده گفت:تا به حال این موضوع در صنعت به طور جدی مطرح نبوده؛به طوری که به جز در اصل 44 قانون اساسی که اخیرا اجرایی شدن سیاستهای آن به تصویب رسیده و برای اجرا،ابلاغ شده است و باید منتظر شد تا ببینیم انعکاس آن در صنعت بیمه چگونه است که البته خیلی جای کار دارد .
سرپرست پژوهشکده بیمه خاطرنشان کرد:اینجاست که برای اولین بار فصلی برای حمایت از مصرفکننده به طور صریح و مشخص گنجانده شده است،که در این زمینه باید از تجارب کشورهای دیگر استفاده کرد،مسلما یادگیری ما از این تجارب خیلی میتواند کمککننده باشد.
مظلومی با تاکید بر حمایت از مصرفکننده تصریح کرد:این مسئله به رابطه قدرت بین مصرفکننده و تولیدکننده برمیگردد.قدرت تولیدکننده به مراتب بیشتر از مصرفکننده است و به همین علت است که صحبت از حمایت بیمهگذار می شود.
وی در ادامه یادآور شد:چه نوع حمایتهایی و درچه قالبی باید صورت گیرد؟،متشکل بودن تولیدکنندگان با هم،باعث می شود قیمت در دست تولید کننده بماند و مصرفکننده در موقعیتی قرار نگیرد که بتواند روی بازار تأثیر بگذارد.پس باید به این اندیشید که چگونه میتوان این تعادل قدرت را برقرار کرد تا بتوانیم در جهت حقوق مصرفکننده حرکت کنیم.
سرپرست پژوهشکده بیمه در پایان با اشاره به اینکه چه ابزار و چه سازمانی باید این وظیفه را برعهده داشته باشد،گفت:به این مسئله نیز باید توجه شود که وقتی قیمتها به خود شرکتها واگذار شده است؛چگونه میتوانیم از منصفانهبودن آن مطمئن شویم.برای همین ما ابزاری به جز بیمه مرکزی نیاز داریم و باید سازمانهای جانبی شکل بگیرند.