پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 593944 تاریخ : 1400/11/17-15:37:54
,2,
15 نفر از روسای شعب پست بانک ایران در گردهمایی روسای موفق شعب بانک¬ها و موسسات اعتباری کشور تقدیر شدند

15 نفر از روسای شعب پست بانک ایران در گردهمایی روسای موفق شعب بانک¬ها و موسسات اعتباری کشور تقدیر شدند

15 نفر از روسای شعب پست بانک ایران در دوازدهمین دوره گردهمایی روسای موفق شعب بانک¬ها و موسسات اعتباری کشور که با عنوان «آموزش و توسعه منابع انسانی شعب» صبح روز پنجشنبه 14 بهمن ماه به صورت مجازی برگزار شد، مورد تقدیر قرار گرفتند.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از اداره کل روابط عمومی پست بانک ایران، علی صالح آبادی رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در این گردهمایی با اشاره به اینکه در بخش وثایق و تضامین تسهیلات می توان در قبال مشتری که از رتبه اعتباری مناسبی برخوردار است با سهولت بیشتری رفتار کرد، گفت: این موضوع در دستور کار بانک مرکزی قرار دارد و امیدواریم تا پایان سال بسته ای درباره ارائه تسهیلات خرد با ارائه تضامین سهل تر و البته با رتبه اعتباری مناسب به شبکه بانکی ابلاغ کنیم.

صالح آبادی با تاکید بر اینکه شعب خط مقدم شبکه بانکی در ارائه خدمت به مردم هستند کارکنان و روسای ما در شبکه بانکی نقشی بی بدیل و مهمی در ارائه خدمات به عموم مردم ایفا می کنند، گفت: همکاران شعب بانکی باید رعایت مشتری مداری را مدنظر قرار دهند. چرا که کارکنان و شعب شبکه بانکی بیشترین تعامل را با مردم دارند و حفظ آبروی نظام بانکی در گروی فعالیت های آنان است. لذا ضمن قدردانی از فعالیت های کارکنان شعب، تأکید می کنم به گونه ای از فعالیت ها مراقبت شود تا خدایی ناکرده نارضایتی از سوی مردم در خدماتی که در چارچوب ضوابط و مقررات ارائه می شود، ایجاد نشود. چراکه نوع برخورد با ارباب رجوع بسیار مهم است و باید به این واسطه چهره فاخر نظام بانکی به مردم نشان داده شود.
رئیس کل بانک مرکزی از دیگر موارد مورد انتظار از شبکه بانکی را نظارت بر مصرف تسهیلات خواند و گفت: نظارت بر مصرف تسهیلات باید به صورت جدی از سوی شعب بانک ها دنبال شود. مقام معظم رهبری در دیداری که با تولیدکنندگان و صنعتگران داشتند، به درستی بر این نکته تاکید کردند که طی یک دهه اخیر، نقدینگی رشد قابل توجهی را تجربه کرده است و در همان حال رشد سرمایه و تولید ناخالص داخلی ما متناسب با آن رشد لازم را نداشته و به همین دلیل نیز به ایجاد تورم منجر شده است.
صالح آبادی با اشاره به دستورالعمل تسهیلات خرد گفت: بانک مرکزی نیز این موضوع را با جدیت دنبال می کند. البته باید تاکید کنم که این امر به معنای سرفصل و وام جدید نیست و در همان چارچوب ضوابط و مقررات فعلی است و تنها بحث درخصوص چگونگی ضمانت این وام ها است و باید تلاش کنیم شرایط دریافت وام های خرد را برای مردم تسهیل کنیم، البته این امر باید به گونه ای باشد که ریسک بانک ها افزایش نیابد.
رئیس کل بانک مرکزی افزود: یکی از مسائلی که در دنیا نیز مورد توجه است اعتبارسنجی تسهیلات گیرنده است. در بخش وثایق و تضامین تسهیلات می توان در قبال مشتری که از رتبه اعتباری مناسبی برخوردار است با سهولت بیشتری رفتار کرد. این موضوع در دستور کار بانک مرکزی قرار دارد و امیدواریم تا پایان سال بسته ای درباره ارائه تسهیلات خرد با ارائه تضامین سهل تر و البته با رتبه اعتباری مناسب به شبکه بانکی ابلاغ کنیم. البته تجربه نشان داده است که برای مثال در یکی از بانک های قرض الحسنه که وام های خرد و با تضامین آسان تر به مشتریانی که از رتبه اعتباری مناسب تر و بالاتری برخودارند ارائه می شود، مجموع معوقات آن بانک کمتر از یک درصد است.
در ادامه این همایش فرشاد حیدری رئیس موسسه عالی بانکداری با بیان اینکه برای بانک ها توسعه منابع انسانی اهمیت بالایی دارد گفت: سن متوسط روسای شعب را یکی از شاخص های مهم در ارزیابی توجه مدیران به جوانگرایی است و هم اکنون 65 درصد روسای شعب بانک های کشور بین 36 تا 45 درصد سن دارند و 20 درصد دیگر نیز بین 46 تا 51 سال سن دارند.
حیدری افزود: طبق نظر سنجی های انجام شده، 90 درصد کارکنان بانک ها خواهان آموزش بیشتر در ساعات اداری هستند و انگیزه های زیادی برای آموزش مهارت های ضمن خدمت دارند.
رئیس موسسه عالی آموزش بانکداری ایران گفت: 85 درصد کارکنان شبکه بانکی اعتقاد دارند آموزش های حرفه ای بانکداری چندان در عمل به کار گرفته نمی شود و البته، سهم آموزش کارکنان ستادی بسیار بیشتر از سهم کارکنان شعب است.
در پایان این همایش ضمن گرامیداشت یاد و خاطره کارکنان شبکه بانکی که در اثر شیوع ویروس کرونا جان باختند، از 15 نفر از روسای شعب موفق پست بانک ایران شامل: مرتضی پیشگیر رئیس شعبه بابل، حسام الدین آچاک رئیس شعبه ایرانشهر، جابر طاهری رئیس شعبه میناب، محمدعلی احمد پور مبارکه رئیس شعبه فلاورجان، عالی شجاع زاده رئیس شعبه مرکزی بوشهر، مسعود بوستانچی کاشانی رئیس شعبه کاشان، مهدی وحیدیان رضازاده رئیس شعبه مصلی مشهد، مریم زکی پوررحیم آبادی رئیس شعبه طالقانی قزوین، عباس فدایی رئیس شعبه تربت حیدریه، مهران علی پور رئیس شعبه ورزقان، جمال دارش رئیس شعبه گچساران، وحید سعیدی رئیس شعبه مطهری یزد، محمد ناصح کابله سوری رئیس شعبه کامیاران، حمیدرضا اشتیاقی رئیس شعبه شهریار مدیریت شعب غرب و محمدرضا کهزادیان رئیس سپهبد شهید سردار قاسم سلیمانی مدیریت شعب شرق تهران تقدیر شد.
بر اساس این گزارش، دوازدهمین دوره گردهمایی روسای موفق شعب بانک ها و موسسات اعتباری کشور با عنوان «آموزش و توسعه منابع انسانی شعب» روز پنجشنبه مورخ 14 بهمن ماه سال جاری به صورت آنلاین برگزار شد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 210
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران