پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 658880 تاریخ : 1402/06/09-11:27:50
,5,
1200 مگاوات برق در بخش خانگی صرفه جویی شد

1200 مگاوات برق در بخش خانگی صرفه جویی شد

مدیرکل دفتر امور مشتریان توانیر گفت: مهم ترین ابزار بازدارنده برای مدیریت مصرف برق در بخش خانگی، تعرفه است که هم در آن تشویق لحاظ شده و هم بازدارندگی مورد توجه قرار گرفته است.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از وزارت نیرو، عبدالامیر یاقوتی گفت: سرانه مصرف برق در بخش مشترکان خانگی در تابستان امسال 1.5 درصد افزایش یافته است این در حالی است که در سال های گذشته این شاخص 3 تا 3.5 درصد بوده و این امر بیانگر مشارکت خوب مشترکان و اجرای موفق طرح سراسری پاداش صرفه جویی در تابستان امسال است.

وی افزود: معتقدم با مشارکت خوب مشترکان و اجرای طرح های مدیریت مصرف 1000 تا 1200 مگاوات میزان مصرف برق در بخش خانگی مدیریت شد؛ در صورتی که این مدیریت اعمال نمی شد شاهد افزایش بیش از 1000 مگاواتی در مصرف انرژی می شدیم، اما با پیشبرد این امر از افزایش مصرف جلوگیری شد.

مدیرکل دفتر مدیریت انرژی و امور مشتریان شرکت توانیر یادآور شد: سالانه به طور متوسط و به واسطه اضافه شدن مشترکان جدید در ایام اوج بار مصرف تابستان با 1500 مگاوات افزایش میزان مصرف در بخش رو به رو بودیم. اما امسال با اجرای طرح های مدیریت مصرف برق خانگی و طرح سراسری پاداش صرفه جویی در پیک تابستان این عدد به حدود 300 مگاوات رسیده است.

وی به ارزیابی مشارکت مناطق مختلف کشور به ویژه مناطق گرمسیری در طرح پاداش صرفه جویی پرداخت و اظهار کرد: مشترکان برق خانگی مناطقی مانند بوشهر، خوزستان، اهواز، بخشی از سیستان و بلوچستان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، لرستان و غیره مشارکت خوبی در طرح پاداش صرفه جویی داشتند و حائز دریافت پاداش های قابل توجهی شدند.

یاقوتی یادآور شد: مهم ترین ابزار بازدارنده برای مدیریت مصرف برق در بخش خانگی، تعرفه است که هم در آن تشویق لحاظ شده و هم بازدارندگی مورد توجه قرار گرفته است. اگر ابزارها به صورت کاربردی استفاده شود موجب می شود انگیزه برای مشترکان پرمصرف ایجاد شود تا نسبت به اصلاح مصرف خود اقدام کنند.

وی بیان کرد: از 100 درصد مشترکان برق، 80 درصد زیر الگو، 10 درصد بین الگو تا 1.5 برابر، 6 درصد بین 1.5 تا دو برابر و 4 درصد بیش از دو برابر الگو مصرف انرژی داشته اند.
مدیرکل دفتر مدیریت انرژی و امور مشتریان شرکت توانیر خاطرنشان کرد: بر اساس آمار، هر ساله مشترکانی هستند که از پله های پرمصرف به سمت کم مصرف مهاجرت می کنند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 202
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران