ب
شرکتی که با هدف خرده بانکداری و استفاده از منابع خرد مردم در اقصی نقاط کشور از جمله مناطق محروم تأسیس گردید و درحال حاضر تنها بانکی است که در بیش از 14 هزار و 500 نقطه تماس شامل شعب و دفاتر خدمات بانکی در سراسر کشور مشغول ارائه خدمات مالی و بانکی است.
به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت,حضور در مناطق روستایی، محرومیت زدایی و کاهش مسافرت های غیرضرور روستائیان به شهرها و هزینههای مربوطه از جمله دستاوردهای
پست بانک ایران بوده است.
یکی از نقاط قوت این بانک، حضور در مجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است چرا که اعتماد مردم به شبکه پستی و ارتباطی کشور مخصوصاً در روستاها، قابلیت جذب منابع را برای این بانک آسانتر میکند. ارائه تسهیلات بانکی خُرد در جهت کمک به اشتغال در اقصی نقاط کشور و توسعه مناطق محروم ازجمله اهداف این بانک دولتی است. وجود پست بانک ایران با همین نام در سایر کشورها و امکان ارتباط این بانک با پست بانکهای سایر کشورهای دنیا از قابلیتهای مهمی است که امکان ایجاد ارتباطات فراگیر شبکههای مالی را در سراسر دنیا مهیا مینماید.
در برخی از کشورها، پست بانک بزرگترین بانک از نظر منابع و ارائه خدمات بانکی است و در کشور ما نیز با توجه به گستردگی روستاها، پست بانک بایست به یکی از بزرگترین بانکهای کشور تبدیل گردد. بر اساس برنامه پنجم توسعه کشور، 6000 دفتر دیگر نیز به دفاتر پست بانک ایران اضافه میگردد تا توسعهای متوازن در شهر و روستا ایجاد شود.
امیداوارم با تلاش همکاران زحمتکش شرکت دولتی پستبانک ایران و با حمایت سایر همکارانم در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات شاهد اعتلای روزافزون این شرکت و توسعه خدمات خرده بانکداری به ولی نعمتان خود یعنی مردم فهیم، فرهیخته و ایثارگر کشور جمهوری اسلامی ایران باشیم.