به گزارش روابط عمومی پست بانک ایران، مهندس ضیائی مدیرعامل و عضو جدید هیات مدیره این بانک در نشستی با مدیران و کارکنان حوزه مدیریت امور شعب و مناطق تهران ضمن بیان این مطلب گفت: مدیران و کارکنان می توانند با بهره گیری از تجارب ارزشمند خود اختیار کامل اموری که برای مصلحت بانک و در راستای حفظ منافع مشتریان، سهامداران و حیثیت مجموعه لازم است را راساً انجام دهند و در این راه چنانچه به مشکلی برخورد کردند بنده و هیات مدیره حمایت می کنیم قطعاً آنان بیشتر از بنده مصلحت بانک را می دانند و در این راستا هر اقدامی انجام بدهند اینجانب مسئول تبعات منفی آن خواهم بود و لیکن حسنات و افتخار پی آمدهای مثبت این اقدامات مفید به نام همکاران خواهد بود.
وی افزود: باید از منابع موجود پست بانک در تمامی نقاط گسترده کشور براساس استعداد هریک از مناطق به ویژه روستاها استفاده نمود تا به تولید ملی کمک شود و نباید با پرداخت تسهیلات کلان به افراد خاص و بی برنامه برخلاف اهداف بانک حرکت کرد.
مدیرعامل پست بانک ایران اظهار داشت: به طور کلی منابع پست بانک در راستای اهداف تعیین شده و در زمینه های تولید، توسعه و آبادانی کشور به کار گرفته می شود.
مهندس ضیائی ضمن تاکید بر تولید بدون کارخانه اظهار داشت: باید با اختصاص تسهیلات سرمایه درگردش به تولید و صنایع کوچک تولیدی در مناطق محروم از ورشکسته شدن آن ها جلوگیری کرده و مانع هدر رفتن منابع ملی شد چون تامین سرمایه صنایع تولیدی، مسیر آن را به سمت سودآوری هدایت می کند.
عضو هیات مدیره پست بانک تصریح کرد: داشتن سیاست های راهبردی جهت کمک به تولید و زیرساخت های مولدّ کشور آرمان پست بانک است و با توجه به وجود کارکنان متعهد و متدیّن این موضوع بیش از پیش عملیاتی خواهد شد.
وی خاطرنشان ساخت: بازاریابی ها باید همراه با تحقیقات و تهیه پروژه ها و طرح های تولیدی باشد و با شناسایی نیازهای تولیدی مردم و خلق خدمات و محصولات جدید می توانیم بازار بیشتری را دراختیار داشته باشیم.
ضیائی صرفه جوئی در هزینه ها را بسیار مهم دانست و عنوان کرد: در انجام امور باید صرفه و صلاح بانک و کاهش هزینه ها را درنظر داشته باشیم و هیچ کسی نباید از آن چشم پوشی کند، این صرفه جویی ها می تواند شامل؛ یک کیلو وات ساعت برق و حتی یک ورق کاغذ باشد.
مدیرعامل پست بانک اضافه کرد: استفاده درست از تخصص ها و پیشنهادهای مجموعه و رفع مشکلات کارکنان موجب هم افزایی و مشارکت بیشتر می شود و باید تلاش کنیم از سایر بانک ها پیشی گرفته و فراتر رویم زیرا خدمات این بانک از لحاظ تعدّد و تنوع و سطح دسترسی قابل توجه است.
وی ضمن تاکید بر تقویت واحدهای صف، تقویت روحیه مشتری مداری و آموزش کارکنان خاطرنشان ساخت: اقدامات انجام شده پست بانک تاکنون راضی کننده بوده و باید تلاش کنیم بیش از این، مسیر توسعه و رشد آن ادامه یابد.
عضو هیات مدیره پست بانک اظهار داشت: باید مدیر بحران باشیم، شرایط حساس و تغییر را مدنظر داشته و با تقویت رفاقت و دوستی در مجموعه درجهت رشد و توسعه بانک حرکت کنیم و کاری کنیم که اثرگذار باشد.
مهندس ضیائی گفت: تعداد شعب پست بانک و دفاترخدمات بانکی آن در شهرها و روستاها خودنمایی می کند و افراد زیادی نیز از خدمات آن استفاده می کنند، بنابراین می توان گفت؛ پست بانک، بانک همه مردم ایران است و به عبارتی بانک ایران و در خدمت ملت شریف ایران است که در ابعاد مختلف؛ تجارت، کارآفرینی و تولید محصولات صنعتی و کشاورزی جهت استفاده در سرزمین پهناور ایران و صدور به سایر کشورها برای رسیدن به یک رفاه پایدار و ملی می باشد.
وی در پایان تاکید کرد: همیشه باید از موضع بالا به مشکلات نگاه کرده و درگیر حاشیه ها هم نشد، همه باید مبلّغ بانک باشیم و کاری کنیم که مشتریان نیز به عنوان مبلًغ، مشتریان جدیدی را معرفی کنند.
عادل قبادی زاده دیگر عضو هیات مدیره در این نشست ضمن تشریح روند ایجاد و توسعه پست بانک گفت: این بانک با توجه به ظرفیت ها و پتانسیل های لازم می تواند بانک خانواده مشتریان باشد.
وی افزود: فرهنگ بانکداری در شهرها و روستاها کاملاً متفاوت است و لازم است برای هریک مدل خاصی طراحی شود چون نوع مشتری و نیازهای آنان در این دو حوزه متفاوت است.
قبادی زاده تصریح کرد: قبل از توسعه هر یک از بخش ها لازم است ظرفیت ها را شناسائی کرده و فرآیندها نیز بازبینی و اصلاح شود.
عضو هیات مدیره پست بانک در پایان با تاکید بر تحلیل ترکیب منابع، شناخت مشتریان و اعتبارسنجی آنان عنوان کرد: باید از بروز اشتباهات گذشته جلوگیری کرده و همه کمک کنند تا فضای پیشرفت مجدداً احیاء شود.
همچنین غلامحسین صباغی مدیر امور شعب و مناطق پست بانک در این نشست ضمن ارائه گزارشی از عملکرد این حوزه و تشریح ترکیب منابع این بانک گفت: از نظر ترکیب منابع ارزان قیمت در بخش منابع جاری رتبه اول، منابع قرض الحسنه رتبه چهارم و سپرده های نقدی ضمانت نامه ها جایگاه مناسبی در میان بانک های دولتی دراختیار داریم.
وی افزود: در بخش ترکیب سپرده های بلندمدت و کوتاه مدت و سایر سپرده ها نیز وضعیت مناسبی در میان بانک های دولتی داریم.
گفتنی است: در این نشست حسن ابارشی رئیس اداره کل بازاریابی و تجهیزمنابع، علیرضا کثیری رئیس اداره کل دفاترخدمات بانکی و علی آزاد دوین رئیس اداره کل امور شعب، مجتبی باقری مدیر منطقه یک و حمید نوروزی مدیرمنطقه 2 تهران هریک به تشریح عملکرد و برنامه های ادارات مذکور پرداختند و در ادامه نیز مدیران پروژه های حوزه مدیریت امور شعب پروژه های تهیه شده را تشریح و در پایان؛ شرکت کنندگان دیدگاه ها و پیشنهادهای خود را مطرح کردند