پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 200159 تاریخ : 1395/03/10-10:11:04
,2,
 سومین همایش روابط عمومی‌های وزارت ارتباطات و سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه برگزار شد

سومین همایش روابط عمومی‌های وزارت ارتباطات و سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه برگزار شد

سومین همایش روابط عمومی‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته با حضور دکتر واعظی، مدیران و کارشناسان این مجموعه‌ها از جمله پست بانک ایران، هشتم خردادماه سال‌جاری برگزار شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل ازروابط عمومی پست بانک ایران: در این همایش یک‌روزه دکتر واعظی با اشاره به افزایش جایگاه روابط عمومی‌ها و استقبال از برگزاری سالانه این همایش گفت: روابط عمومی فعال می‌تواند یک سازمان را متحول و پویا کند.

وی در ادامه خواستار اشراف کامل روابط عمومی بر برنامه‌ها و سیاست‌های دولت در تمام زمینه‌ها شد و افزود: این نگاه کلان در روابط عمومی‌ها موجب می‌شود تا به درستی به انعکاس اقدامات و عملکردها پرداخت.
واعظی اولویت برنامه دولت در سال جاری را اقتصاد مقاومتی، رونق اقتصادی و ایجاد شغل برشمرد و افزود: با توجه به اینکه ICT پیشران توسعه است در این چارچوب، زیرساخت‌های لازم را فراهم کرده‌ایم.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تأکید بر اهیمت روابط عمومی و رسانه اظهارداشت: نقش بالای رسانه درجهان با وجود فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی مضاعف شده و لازم است روابط عمومی با تغییر نگرش فرصت بهره‌برداری از آن را داشته باشد.
وی این تغییر نگرش را نگرش سنتی نسبت به جایگاه و نقش روابط عمومی لازم دانست و گفت: باید ضمن تمرکز بر موضوع تغییر نگرش سنتی و با استفاده از افراد متخصص در زمینه‌های روابط عمومی، جامعه‌شناسی و روانشناسی با شناخت ابعاد جامعه زمینه ارتباط بهتر با مخاطبان را فراهم ساخت.
واعظی درپایان خواستار بهره‌گیری روابط عمومی‌ها از فضای مجازی جهت ارتباط بدون واسطه با مخاطبان شد و گفت: روابط عمومی باید امین مردم باشد و با انعکاس مناسب اقدامات به مردم آنها را آگاه سازد و از سوی دیگر مطالبات مردم را هم به مسئولان انتقال دهد.
دکتر فرنقی‌زاد رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در این همایش با بیان این که طبق پیش بینی‌ها تا چندسال آینده، فضای مجازی تنها فضای اطلاع‌رسانی و تبلیغاتی خواهد بود گفت: در این فضا مدیریت افکار عمومی وظیفه روابط عمومی هاست. 
وی تصریح کرد: این حوزه به سرعت درحال تغییر است و بسیاری از مسائل آن هم برای ما ناشناخته است و باید بیشتر روی آن کار کرد.
فرنقی‌زاد در ادامه به تأثیر فضای مجازی در تمامی ابعاد زندگی اشاره کرد و اظهارداشت: به تبع این تأثیرات رویکرد رسانه‌ای در جامعه تغییر کرده و امروزه شاهد علاقه روزافزون به شبکه‌های مجازی در دنیا هستیم.
وی با تأکید بر انتظار مسئولان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از حوزه روابط عمومی مبنی بر مدیریت افکار عمومی گفت: تلاش کنید روابط عمومی از حالت تشریفات به مدیر افکار عمومی تغییر یابد.
فرنقی‌زاد تصریح کرد: فضای مجازی رویکرد رسانه‌ای را تغییر داده و به سرعت اخبار چه منفی و چه مثبت در این فضا منتشر و دراختیار انبوه افراد قرار می‌گیرد و لازم است برای انتقال مطالب و تأثیر مطلوب سریع اقدام کرد.
همچنین حجت‌الاسلام دکتر عاملی عضو شورایعالی فضای مجازی و علیرضا معزی دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت درخصو نقش و اهمیت روابط عمومی، افکار عمومی و فضای مجازی به سخنرانی پرداختند.
گفتنی است: در این همایش کارگاه‌های آموزشی؛ روابط عمومی و موبایل، فضای مجازی، آسیب‌ها و مخاطرات و ارتباطات الکترونیک و تحولات پیش‌رو برگزار و درپایان نیز تجربه‌های موفق روبط عمومی‌های سازمان‌ها و شرکت‌ها توسط سه تن از کارشناسان روابط عمومی حاضر در این همایش ارائه شد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 202
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران