پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 145268 تاریخ : 1394/05/17-02:12:40
,2,16,17,
 پست بانک ایران متعلق به همه مردم، دولت و سهامداران است

خسرو فرحی

پست بانک ایران متعلق به همه مردم، دولت و سهامداران است

پست بانک ایران متعلق به همه مردم، دولت و سهامداران است که ساختار مالی آن به شدت نیازمند تقویت از سوی دولت، بانک مرکزی و سایر دستگاه های اجرایی مرتبط می باشد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی پست بانک ایران: خسرو فرحی مدیرعامل جدید این بانک در مراسم معارفه خود ضمن بیان مطلب فوق و تقدیر از تلاش ها و زحمات مهندس حسن زاده گفت: خداوند را شاکرم که در جمع خانواده بزرگ پست بانک ایران و همکاران سابق خود هستم و امیدوارم با همدلی و کار تیمی منسجم بتوانیم این وظیفه بزرگ و خطیر را به خوبی انجام دهیم.
وی افزود: همه باید تلاش کنیم تا پست بانک ایران را به جایگاه شایسته آن در نظام اقتصادی و بانکی کشور برسانیم.
فرحی تصریح کرد: پست بانک ایران در پاسخ به نیاز واقعی و یک ضرورت اقتصادی و اجتماعی که همان ارائه خدمات پولی و بانکی در گستره کشور اعم از مناطق شهری و روستائی، نقاط دورافتاده و مرزی و با هدف ارزش آفرینی تأسیس شده است.
مدیرعامل پست بانک ایران اظهارداشت: ارائه خدمات بانکی و تأمین مالی در گستره کشوری بخش های مختلف اقتصادی در مناطق شهری و روستائی به عنوان نهاد مالی و عاملیت دولت در توسعه روستا و همچنین تأمین خدمات مالی و عاملیت بانکی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و تأمین مالی بخش IT و ICT دو مأموریت اصلی این بانک می باشد.
وی گفت: این دو مأموریت مهم و بزرگ، مأموریت های پست بانک ایران به عنوان یک نهاد مالی و توسعه ای در بخش روستا و بانک تخصصی حوزه IT و ICT کشور است که امیدوارم این بانک درانجام این دو مأموریت خطیر از قابلیت های قانونی، بهره لازم را ببرد.
مدیرعامل پست بانک ایران تأکید کرد: نگاهی به پست بانک ها و یا Saving bank های دنیا(بیش از 140 کشور) داشته باشیم می بینیم که تقریباً همه در این چارچوب و با اهدافی مشابه و از بانک های توسعه ای کشورهای خود محسوب می شوند.
فرحی عنوان کرد: آنچه که خدمات مالی و بانکی پست بانک ایران را متمایز ساخته و امکان اجرای مأموریت بانک در اقصی نقاط کشور را فراهم می سازد؛ وجود بستر و شبکه های ارتباطی و همچنین نقاط تماس فیزیکی در قالب دفاتر و یا باجه های ارتباطی و بانکی است که این امکان را به بانک می دهد تا در هر نقطه از کشور بتواند خدمات پایه پولی و بانکی را ارائه نماید.
مدیرعامل پست بانک ایران اظهار داشت: این امکانات و شبکه مویرگی توسط حاکمیت و دولت به منظور ایجاد زمینه های توسعه ای نقاط مختلف کشور و در راستای اقتصاد مقاومتی توسط دولت ایجاد و پست بانک خدمات بانکی خود را در بیش از 400شعبه و بالغ بر 12هزار دفتر و باجه ارتباطی و بانکی در بستر شبکه مذکور ارائه می کند که این دفاتر هم اکنون روزانه ده ها تراکنش مالی انجام می دهند.
وی تصریح کرد: حضور این دفاتر در مناطق روستائی از یک طرف موجب اشتغال مستقیم و غیرمستقیم و ثبیت جمعیتی و رونق نسبی این نقاط شده که اطمینان داریم با برنامه ریزی صحیح و برآورد دقیق از نیازهای هرمنطقه، این راهبرد می تواند جهت اجرای اقتصاد مقاومتی، اشتغال زائی مولد و ثبات جمعیتی موثر باشد.
فرحی در ادامه گفت: برنامه های این بانک طبیعتاً با توجه به چشم انداز و مأموریت و ارزش های محوری آن بعنوان یک بانک "توسعه ای ارزش آفرین" در امر روستا با کسب و کار "ارائه خدمات بانکی و تامین مالی خرد و کوچک" و بانک تخصصی در حوزه IT و ICT کشور و تامین نیازهای مالی آن تدوین و پیگیری می شود همچنین برنامه های بانک در چاروب راهبردهای ابلاغی وزارت امور اقتصادی و دارایی و اصلاحات ابلاغی بانک مرکزی جمهوری اسلامی انجام خواهد شد.
عضو هیات مدیره پست بانک ایران افزود: استقرار COREBANKING بعنوان یک بستر و الزام مطمئن برای ارائه خدمات بانکی یکپارچه، سودآور و اقتصادی کردن، استانداردسازی و کنترلهای لازم در دفاتر و باجه های ارتباطی و بانکی، اجرای اولویتهای راهبردی بانکی وزارت امور اقتصادی و دارایی، افزایش سهم بانک در تامین مالی خرد و کوچک(SME) در بخش شهر و روستا بویژه نقاط کمتر توسعه یافته، افزایش دارایی های مولد به کل دارایی ها از طریق فروش املاک و اموال مازاد، وصول مطالبات و سایر امور، افزایش درآمد مالیاتی، افزایش حقوق صاحبان سهام و کاهش قیمت پول، مدیریت ریسک بویژه ریسک عملیاتی، گسترش همکاری های سندیکایی و پیگیری کفایت سرمایه و راههای بهبود شاخصها از مهمترین برنامه ها می باشد.
وی ارتقاء شاخص های مالی درانطباق با استانداردها و مقررات مربوط به کفایت سرمایه و کیفیت دارایی ها، اتخاذ تمهیدات و اقدامات لازم جهت اعمال استانداردهای بانکی بین المللی و کاهش مطالبات غیرجاری و تعیین تکلیف آن را از جمله اقدامات این بانک در اجرای سیاستها و دغدغه های بانک مرکزی برشمرد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 225
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران