پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 352582 تاریخ : 1397/04/27-15:19:40
,6,
یارانه بیمه رانندگان در انتظار مساعدت دولت

رانندگان خوب از گردونه خارج می‌شوند؛

یارانه بیمه رانندگان در انتظار مساعدت دولت

عادل اردشیری گفت: مشکل اصلی صنف رانندگان سواری و کرایه امنیت شغلی است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ، عادل اردشیری رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگری رانندگان سواری گفت : مشکل اصلی صنف رانندگان سواری و کرایه امنیت شغلی است.

مشکل اصلی که برای این صنف وجود دارد بحث امنیت شغلی است که رانندگان خودروهای با پلاک سفید و بدون مجوز مشکلات زیادی را به وجود آورده‌اند. این مساله به نحوی است که نه تنها مردم کشورمان دچار مشکل می‌شوند بلکه شاهد خروج رانندگان رسمی این ناوگان از گردونه فعالیت هستیم.

عادل اردشیری گفت: رانندگان صنف دارای دفترچه صلاحیت، کارت هوشمند و بیمه بوده و سرعت آن‌ها در جاده مطمئنه است. به همین دلیل است که کمترین تصادفات را در بخش سواری کرایه شاهد هستیم.

رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگری رانندگان سواری و کرایه کشور تاکید کرد: بحث دیگری که بابت مشکلات رانندگان وجود دارد، بحث کمک به این شغل به عنوان مشاغل سخت و زیان‌آور است تا سرمایه‌ای داشته باشد.

وی افزود: در بخش بیمه منتظر مساعدت دولت هستیم که در بحث یارانه 13.5 درصد در سازمان تامین اجتماعی همکاری کند. سازمان تامین اجتماعی مربوط به همه جامعه کارگری است و کارگر حمل و نقل و بازنشسته فرقی ندارد.

وی افزود: از جمله دیگر موارد که خواهان همراهی هستیم بحث طرح ترافیک در استان تهران است که انتظار داریم رانندگان تاکسی‌های فرودگاهی هم که بخشی از رانندگان ناوگان عمومی و حرفه‌ای هستند از تخفیفات ویژه مثل سال‌های قبل از سوی شهرداری و واحد معاونت حمل و نقل ترافیک آن بهره ببرند.

عادل اردشیری در ادامه با اشاره به لزوم نوسازی ناوگان حمل و نقل گفت: ناوگان حمل و نقل ما فرسوده است و باید ناوگانی داشته باشیم که جدا از ایمن و استاندارد بودن، در شأن مردم و رانندگان کشورمان باشد. با این حال تسهیلات داده شده و نوسازی ناوگان عمومی باید مقرون به صرفه باشد و امیدواریم با همراهی دولت بتوانیم تسهیلاتی ارزان در اختیار بگیریم.

رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگری رانندگان سواری و کرایه کشور با تاکید ویژه روی ادامه جلسات با دیگر ارگان‌ها و ادامه پیگیری‌ها همچون وزارت راه و شهرسازی اظهار داشت: در این چند مدت جلسات خوبی را در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برگزار کردیم که در چندین کارگروه بحث مطالبات رانندگان بود. بعضی از مصوبات عملی شد و انتظار داریم مابقی مصوبات هم اجرایی شود.

وی ادامه داد: با این حال بخشی از موارد در حوزه سازمان راهداری و وزارت راه و شهرسازی نبوده و در حوزه مابقی وزارتخانه‌ها قرار دارد. انتظار این است که بقیه وزارتخانه‌ها هم مثل وزارت راه و شهرسازی همراهی لازم را داشته باشند و از طریق دولت و مجلس همکاری‌های لازم صورت بگیرد. واقعا شغل رانندگان شغلی با یک جایگاه حساس است که مدام در معرض افکار عمومی قرار دارد. خواهان این هستیم که حساسیت موضوع را به خوبی لمس کرده تا بتوانیم با حل مشکلات خدمت مناسبی به مردم و کشورمان ارائه دهیم.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 201
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران