به گزارش بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی بیمه ملت، برای آگاهی بیشتر از این جشنواره و اسامی سرگروه هایی که تعیین شده اند، گفتگویی با علی الهی شکیب مدیر بازاریابی بیمه ملت داشته ایم که در ادامه می آید:
علی الهی شکیب با اشاره به اینکه جشنواره همیار با هدف ارتقای سطح عملکرد و توانمندسازی کانال توزیع برگزار می شود، گفت: بازه زمانی این جشنواره از از اول شهریور 1401 هم زمان با فرارسیدن هفته دولت آغاز شده است و به مدت چهار ماه تا پایان آذر 1401 ادامه خواهد داشت.
وی درخصوص اهداف این جشنواره افزود: جشنواره همیار بر پایه آموزش تخصصی بازاریابی و تمرکز زدایی از فروش بیمه اتومبیل طراحی شده است و اهداف این جشنواره افزایش سطح درآمد تمام شرکت کنندگان، تشویق آنها به افزایش پرتفو از طریق ایجاد فضای رقابتی و مشارکت اعضا در جذب پرتفو و تحقق بودجه است.
مدیربازاریابی بیمه ملت درخصوص مزیت جشنواره همیار اظهار داشت: مزیت اصلی این جشنواره نسبت به سایر جشنواره های برگزار شده در شرکت بیمه ملت بر اساس مبلغ جایزه نهایی این جشنواره است که شرکت کنندگان در این جشنواره آن را تعیین می کنند و به بیان دیگر جایزه نهایی جشنواره به گروهی تعلق خواهد گرفت که بیشترین رشد و بیشترین مشارکت در جذب پرتفو را تجربه نمایند؛ بدیهی است با افزایش این مشارکت در جذب پرتفو و رشد بیشتر، مبلغ جایزه دریافتی نیز افزایش خواهد یافت.
الهی شکیب درباره رشته های حاضر در این جشنواره، با تاکید بر تمرکز زدایی از فروش بیمه اتومبیل، گفت: در این جشنواره رشته های بیمه ای با ضریب اهمیت متفاوت درنظر گرفته شده است که شامل بیمه های مهندسی (ضریب اهمیت 1.4)، بیمه باربری (ضریب اهمیت 1.4)، بیمه های مسئولیت (ضریب اهمیت 1.2)، بیمه آتش سوزی (ضریب اهمیت 1.2)، بیمه عمر و حادثه (ضریب اهمیت 1.2) و درمان کسب و کارهای کوچک (ضریب اهمیت 1) هستند تا ضمن آشنایی با بازار هدف آنها، نحوه بازاریابی تخصصی هر بیمه نامه و نحوه صدور آن بیمه نامه ها نیز آموزش داده شود.
تشریح نحوه گروه بندی نمایندگان و معیارهای انتخاب سرپرست ها
مدیربازاریابی بیمه ملت در تشریح نحوه ثبت نام و حضور نمایندگان در این جشنواره با بیان اینکه هفته آخر مرداد از طریق پورتال شرکت، اطلاعات مربوط به جشنواره و نحوه ثبت نام برای نمایندگان ارسال شد، ادامه داد: پس از ثبت نام متقاضیان، لیست متقاضیانی که ثبت نام کرده بودند جمع آوری شد و سپس مدیریت بازاریابی اقدام به انتخاب سرپرست و گروه بندی نمایندگان کرده.
الهی شکیب درخصوص معیارهای انتخاب سرپرستان گفت: با بررسی بیشترین فروش محقق شده در سال 1400 و بهترین ترکیب پرتفویی رشته های تعیین شده در جشنواره همیار در سال 1400 ، با اظهار تمایل هر یک از آنها به شرکت در این جشنواره، سرپرست ها تعیین شدند؛ در ادامه راه با اعمال ضریب اهمیت رشته های تعیین شده در پرتفوی 1400 هر نماینده و ایجاد توازن در جمع کل حق بیمه و تعداد آن، نمایندگان ثبت نام شده به صورت کاملا تصادفی و رندمی زیرمجموعه هریک از سرپرستان قرار گرفتند.
وی اضافه کرد: از دیگر اقدامات انجام شده توسط مدیریت بازاریابی، تشکیل گروه کاری آنلاین برای سرپرستان و رؤسای شعب است که پس از اعلام اسامی سرپرستان، با تشکیل آن گروه و در اختیار قراردادن لیست کامل نمایندگان زیرمجموعه هرگروه، فعالیت رسمی خود را از 30مرداد ماه آغاز کرده اند و در همین راستا جلسه پرسش و پاسخ (آنلاین) در تاریخ 3 شهریور با حضور سرپرستان به منظور رفع ابهامات احتمالی نیز برگزار شد و همچنین افزود: در تاریخ 2 شهریورماه با همکاری و مساعدت مدیریت آموزش، کلاس آنلاین آموزشی با موضوع مربی گری و کوچینگ برگزار شد که تمام سرپرستان در آن حضور داشتند و طی نظرسنجی به عمل آمده، دید مناسبی نسبت به تیم سازی در اختیار آنها قرار داده شد.
اعلام اسامی سرپرستان و کد نمایندگی آنها
الهی شکیب خاطرنشان کرد: اسامی 15 سرپرست و کد نمایندگی هرکدام به این شرح است: رضا حیدری (کد 3024)، فاطمه خذاعی (کد 2184)، نرگس تقی زاده (کد 2377)، مجتبی کاوه (کد 2243)، فرهاد قلی بیگیان (کد 2607)، سارا عباسی (کد 2752)، باقر حیدرقلی زاده (کد 3029)، حامد رساپور (کد 7720)، افسانه سوادیان (کد 2673)، ساده پورسیف الدینی (کد 2307)، کیانا سلطانی (کد 3031)، مجید احمدزاده (کد 7986)، آرش چاوشیان (کد 3021)، ملیحه علی جانی (کد 3033) و محمدحسن اصغری شورستانی (کد 2044).
الهی شکیب با بیان اینکه در تمام مراحل جشنواره، نظارت مدیریت بازاریابی، مدیران شعب، مدیران فنی و سرپرستان فروش برای پیشبرد اهداف جشنواره انجام خواهد شد، درخصوص سرفصل های فعالیت مدیریت بازاریابی در این جشنواره گفت: تهیه میکرولرنینگ آموزشی هدفمند با همکاری مدیریت های فنی، تسهیل فروش با ارائه تخفیف و نرخ های رقابتی، شناسایی و معرفی بازارهدف رشته های تعیین شده با همکاری مدیریت های فنی، نظارت برعملکرد شعبه در هدایت تیم های فروش، ترغیب و تشویق نمایندگان به مشارکت هرچه بیشتر در جشنواره، رصد متوالی فروش در مدت برگزاری جشنواره و اعلام نفرات برتر، اصلی ترین برنامه های مدیریت بازاریابی در این جشنواره است.
الهی شکیب با بیان این مطلب که جشنواره شامل تدوین برنامه های افزایش فروش شبکه فروش تحت سرپرستی و تسهیل فرآیندهای صدور شبکه فروش تحت سرپرستی است، اعلام کرد: مسئولیت سرپرستان فروش نیز ایجاد گروه های مجازی با عضویت نمایندگان زیرمجموعه، آموزش های کوتاه بازاریابی و فروش رشته های موردنظر به نمایندگان تحت سرپرستی، پاسخگویی و همراهی دائم نمایندگان و نیز برنامه ریزی برای مشارکت تمامی اعضای تیم در مدت جشنواره است.
مدیربازاریابی بیمه ملت اعلام کرد: حداقل فروش کل مورد انتظار مدیریت بازاریابی در طول مدت چهار ماهه جشنواره، مبلغ 70 میلیارد تومان است که در صورت عدم تحقق این مبلغ، جایزه ای به هیچ یک از سرپرستان و شعب تعلق نخواهد گرفت.
وی افزود: شاخص های تعیین برنده نهایی پس از تحقق فروش کل موردانتظار و با در نظر گرفتن ضرائب اهمیت رشته ها، به ترتیب شامل سهم گروه از مجموع حق بیمه تولیدی در مدت جشنواره، درصد افزایش تعداد بیمه نامه صادره نسبت به مدت مشابه سال قبل و همچنین درصد کاهش ضرائب تغییرات فروش گروه نسبت به مدت مشابه (یا همان میزان مشارکت اعضاء تیم ) است.
علی الهی شکیب ادامه داد: جوایز جشنواره در 5 بخش تعریف شده است که شامل جوایز سرپرست و گروه منتخب، جوایز نیم فصل اول، جایزه نهایی، جوایز قرعه کشی ماهانه مشتریان حقیقی و جایزه شعبه برتر خواهد بود.
وی درخصوص جوایز برندگان نیز خاطرنشان کرد: جوایز سرپرست و گروه منتخب به این صورت است که در صورت احراز شروط ذکر شده، جایزه گروه منتخب به نسبت 20 به 80 بین سرگروه و نمایندگان زیر مجموعه تقسیم خواهد شد. جایزه نیم فصل اول، نیز یک درصد از ما به التفاوت فروش محقق شده کل گروه، نسبت به فروش پیش بینی شده یعنی معادل 35 میلیارد تومان در بازه دو ماهه است و همچنین جایزه نهایی معادل 2% ما به التفاوت فروش محقق شده کل گروه ها، نسبت به فروش پیش بینی شده یعنی معادل 70 میلیارد تومان در بازه چهار ماهه جشنواره است.
الهی شکیب در خصوص جوایز قرعه کشی ماهانه مشتریان حقیقی نیز افزود: جوایز قرعه کشی ماهانه مشتریان حقیقی به این صورت خواهد بود که قرعه کشی در 4 ماه متوالی و ماهانه از میان 3 بیمه گزار حقیقی انجام می شود و جوایز آن شامل یکصد میلیون ریال وجه نقد، بن خرید بیمه نامه تا سقف یکصد میلیون ریال براساس نوع بیمه نامه مورد انتخاب هر برنده و همنین بن خرید بیمه نامه سپرده زندگی تا سقف یکصد میلیون ریال است.
وی همچنین به جایزه شعبه برتر اشاره کرد و گفت: مشروط به تحقق فروش کل مورد انتظار 70 میلیارد تومانی سرپرستان در پایان مدت جشنواره، این جایزه تنها به شعبه ای که بالاترین افزایش فروش را نسبت به مدت مشابه سال قبل تجربه نماید، تعلق خواهد گرفت؛ در حقیقت با شرط تعیین شده، انتظار می رود هریک از شعب رشدی بالاتر از 200 درصد را تجربه نمایند که با در نظر گرفتن این رشد حداقلی برای شعبه، درصد افزایش بیش از 200 درصد، ملاکی برای مبلغ جایزه است. ما به التفاوت این درصد رشد محقق شده، نسبت به رشد 200 درصدی در بازه زمانی چهار ماهه همان شعبه، به عنوان ضریبی برای اهدای جایزه به شعبه منتخب در نظر گرفته شده و در پایه حقوق هر یک از اعضای شعبه (رئیس شعبه و کارکنان آنها) ضرب و در پایان جشنواره، به صورت نقدی اهدا خواهد شد.