پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 581780 تاریخ : 1400/03/12-14:20:27
,10027,
گزارش موردی شماره 63 با عنوان تحول دیجیتال صنعت یبمه در کشورهای منتخب: فناوری ها، قوانین و مقررات و نهادسازی منتشر شد

گزارش موردی شماره 63 با عنوان تحول دیجیتال صنعت یبمه در کشورهای منتخب: فناوری ها، قوانین و مقررات و نهادسازی منتشر شد

صنعت بیمه از جمله صنایعی است که در راستای تغییر و تحولات در صنعت مالی دچار تحول شده است. به طوری که تحول دیجیتال برای شرکت های بیمه ای دنیا از یک مفهوم مبهم مربوط به آینده به یک اولویت اصلی تبدیل شده است.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی پژوهشکده بیمه، شرکت های بیمه پیشرو با به کارگیری قابلیت های دیجیتال در مدل های کسب و کار خود به خوبی توانسته اند به خلق ارزش پایدار بپردازند. برنامه های تحول دیجیتال در بیمه مواردی مانند فروش و بازاریابی آنلاین تا ارائه محصولاتی کاملا مبتنی بر فناوری را در بر می گیرد و موجب شده که بازیگران جدید متعددی در صنعت بیمه ظهور پیدا کنند و چالش هایی را برای نهادهای قانون گذار ایجاد نمایند. در راستای تحول دیجیتالی که هم اکنون صنعت بیمه ایران را هم درمی نوردد، بررسی تجربه کشورهای پیشگام در این زمینه می تواند برای نهاد ناظر شرکت های بیمه و سایر نقش آفرینان صنعت بیمه ایران راهگشا باشد. بر این اساس در شصت و سومین شماره گزارش موردی به بررسی و مقایسه روند و وضعیت تحول دیجیتال صنعت بیمه در سه کشور پیشرو آمریکا، چین و آلمان به علاوه کشور ترکیه به عنوان یکی از کشورهای منطقه پرداخته شده است. مطالعه تجربیات این کشورها در سه محور استارت آپ های مهم و استفاده از فناوری ها، تحول در قوانین و مقررات و نیز نهادسازی در راستای تحول دیجیتال می تواند برای صنعت بیمه ایران مفید باشد.

بر اساس یافته های این پژوهش، مهجورترین بخش در تحول دیجیتال، بخش قوانین و مقررات است به طوری که سه کشور مورد مطالعه (آمریکا، آلمان و ترکیه) با عدم انعطاف مقرراتی مواجهند و تنها در چین است که در نهاد ناظر و قوانین و مقررات، به روز رسانی ها و انعطاف بیشتری مشاهده می شود.
در زمینه مدل های رایج فعالیت دیجیتال در صنعت بیمه، در همه کشورهای مورد بررسی، مانند ایران، عمده فعالیت ها معطوف به فروش و توزیع اینترنتی بیمه و وبسایت های تجمیع کننده یا مقایسـه قیمـت اسـت.
در زمینه نهادسازی، شتاب دهنده های تخصصی، کارگروه های ویژه و اختصاصی، مراکز نوآوری اختصاصـی بیمـه یـا قطب های اینشورتک و جعبه شنی های مقررات، از جمله نهادهایی هستند که در کشـورهای مـورد بررسـی، جهـت تسریع و کمک به تحول دیجیتال صنعت بیمه تأسیس شده اند. در ایران شتاب دهنده های تخصصی برای صنعت بیمه وجود دارند و البته برخی شتاب دهنده های غیرتخصصی هم به متقاضیان صنعت بیمـه خـدمات می دهنـد. امـا جـای خالی نهادهایی مانند مرکز نوآوری صنعت یا جعبه شنی مقررات به شدت احسـاس می شـود.
علاقه مندان جهت دسترسی به متن کامل این گزارش می توانند به نشانی http://www.irc.ac.ir/fa-IR/Irc/5369/ مراجعه نمایند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 212
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران