پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 444272 تاریخ : 1397/10/06-15:49:46
,6,
کمتر از 10 درصد از هدفگذاری نوسازی تاکسی های فرسوده محقق شده است

کمتر از 10 درصد از هدفگذاری نوسازی تاکسی های فرسوده محقق شده است

با توجه به نقش موثری که تاکسی در حمل و نقل عمومی ایفا می کند لازم است مسئولان و تصمیم گیران دغدغه بیشتری برای حل مشکلات در این حوزه داشته باشند. یکی از تقاضاهای به جای تاکسیرانان، نوسازی ناوگان فرسوده و همچنین پرداخت الکترونیکی کرایه ها است لذا باید با حمایت های دولت هرچه سریعتر ناوگان فرسوده نوسازی شود و از خودروهایی با طرح های مدرن به منظور بهبود منظره شهر استفاده گردد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، با توجه به نقش موثری که تاکسی در حمل و نقل عمومی ایفا می کند لازم است مسئولان و تصمیم گیران دغدغه بیشتری برای حل مشکلات در این حوزه داشته باشند. یکی از تقاضاهای به جای تاکسیرانان، نوسازی ناوگان فرسوده و همچنین پرداخت الکترونیکی کرایه ها است لذا باید با حمایت های دولت هرچه سریعتر ناوگان فرسوده نوسازی شود و از خودروهایی با طرح های مدرن به منظور بهبود منظره شهر استفاده گردد.

معاون فنی تاکسیرانی تهران  با اشاره به سهم 22 درصدی تاکسی در جابجایی مسافران اظهار داشت: سازمان تاکسیرانی با 78 هزارو 500 تاکسی سهم حدود 22 درصدی در جابجایی مسافران را دارد به طوریکه در کلان شهر تهران روزانه حدود 4.5 میلیون نفر از تاکسی برای جابجایی استفاده می کنند.

مهدی ابراهیمی در ادامه افزود: نوسازی ناوگان فرسوده از آذرماه سال گذشته تا امروز روند کند و متوقفی را داشته به طوریکه طبق هدفگذاری صورت گرفته باید در سال 97 ده هزار دستگاه تاکسی نوسازی می شد که این رقم در حال حاضر حدود 800 دستگاه است که آمار غیر قابل قبولی بوده و باید هرچه سریعتر موانع آن مرتفع گردد.

وی به دلایل توقف نوسازی ناوگان تاکسیرانی اشاره کرد و گفت: عدم تحویل خودرو توسط شرکت های خودروساز که به دلیل افزایش قیمت ها اقدام به صدور پیش فاکتور نمی کنند یکی از عوامل موثر در کند شدن روند نوسازی است از سویی بانک ها نیز تسهیلاتی پرداخت نمی کنند و با وجود آنکه 10 هزار تاکسی در سایت نوسازی ثبت نام کرده اند از تشکیل پرونده بانکی خودداری می کنند البته باید این نکته را مدنظر داشت که چنانچه قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا تغییر کنند باید متناسب با آن نرخ تسهیلات نیز افزایش یابد.

وی گفت: عدم نوسازی ناوگان مشکلاتی برای تاکسیرانان ایجاد کرده به طوریکه برخی از این خودروها برای دریافت معاینه فنی نیاز به تعمیراتی با هزینه هایی بالغ بر 5 میلیون تومان دارند که در پرداخت آن ناتوان هستند لذا چنانچه تا پایان سال جاری روند نوسازی شکل نگیرد حدود 20 هزار تاکسی به سن فرسودگی می رسند که می طلبد دولت، مسئولین و بانک ها کمک کنند تا شاهد افزایش بیشتر آلودگی هوا نباشیم.

ابراهیمی در ادامه تصریح کرد: حدود 35 هزار تاکسی خطی در بیش از 600 خط مشغول به فعالیت هستند بنابر این چنانچه قیمت خودروها افزایش یابد با توجه به نرخ کرایه های فعلی نوسازی ناوگان برای ناکسیرانان مقرون به صرفه نخواهد بود.

معاون فنی تاکسیرانی تهران گفت: به منظور حمایت از تولید داخل از محصولات ایران خودرو و سایپا برای نوسازی ناوگان استفاده می شود البته در حوزه مدرن سازی، استفاده از خودروهای هیبریدی و برقی را نیز در دستور کار قرار داده ایم و در حال حاضر بیش از 2 هزار دستگاه خودرو یورو 5 به بالا و هیبریدی در حال فعالیت هستند.

وی خاطرنشان کرد: از محصولات مدل بالای سایپا مانند آریو و برلیانس در خطوط تاکسیرانی استفاده شده اما متاسفانه در حالی تحویل خودرو متوقف شده که پیش پرداخت برخی از مدل ها از تاکسیرانان دریافت شده اما باگذشت چندین ماه هنوز پیش فاکتوری صادر نشده است.

مهدی ابراهیمی در خصوص مدل های خودروها نیز گفت: مدل های آریو و برلیانس از محصولات سایپا و یک نوع ون برلیانس در دستور کار قرار دارد که تا امروز 68 دستگاه تحویل داده شده است، همچنین از محصولات ایران خودرو پژو و سمند را در سبد خودرویی قرار داده ایم و از محصولات وارداتی نیز تویوتا از انواع بنزینی یورو 5 به بالا و هیبریدی و سوناتای هیبریدی و رنو فلوئنس در دستور کار نوسازی ناوگان قرار گرفته است.

وی در خصوص اینکه چرا نرخ کرایه تاکسی ها عدد رندی نیست گفت: طبق مصوبه شورای شهر نرخ کرایه تاکسی ها با توجه به عواملی مانند طول مسیر، محدوده طرح ترافیک، و... در نظر گرفته می شود که با گنجاندن آن ها در فرمولی خاص نرخ کرایه با درنظر گرفتن فلورانسی معین مشخص می شود.

معاون فنی تاکسیرانی تهران در خصوص پرداخت الکترونیکی کرایه ها گفت: برای حل مشکل پول خرد سازمان تاکسیرانی به تازگی با بخش خصوصی وارد مذاکره شده و در حال حاضر تقریبا 20 هزار دستگاه در شهر تهران، دریافت و پرداخت الکترونیکی دارند به طوریکه باQR کدهایی که مخصوص هر دستگاه تاکسی است شهروندان قادر خواهند بود با نصب اپلیکیشن بدون نیاز به پول هزینه سفر را پرداخت کنند.

وی در خصوص تغییر نرخ کرایه ها تا پایان سال گفت: موضوعاتی مطرح شده اما تاکنون هیچ مصوبه ای در خصوص افزایش قیمت ابلاغ نشده لذا تا پایان سال هیچ افزایش قیمتی نخواهیم داشت اما برای سال آینده قطعا نرخ کرایه ها تغییر خواهد کرد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 215
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران