به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ، سنجش رضایت مشتری یکی از مؤثرین ابزارهای پایش عملکرد کلی سازمان هاست، بگونه ایی که میتوان با تمرکز بر نتایج نظرسنجی ها تداوم موفقیت، بهبود فرایندها و رفع عیوب بزرگ سازمان را در آن جستجو کرد. یکی از مهمترین مقوله های قابل توجه در ارزیابی و سنجش رضایتمندی مشتریان کیفیت محصول و خدمات است. موضوعی که بخش از اعظمی از دغدغه های مشتری را به خود اختصاص داده و میتوان گفت تا پایان عمر طبیعی محصول و یا خدمت ارائه شده مشتری با آن ارتباط مستقیم داشته و همواره از بازخورد های مثبت و منفی کالا منتفع یا متضرر میشود. در حوزه خودرو امر کیفیت به وضوه محسوس بوده و به جهت کارکرد مستقیم آن از جنبه های مختلف قابل بررسی و ارائه نظرات مختلف است. کیفیت در خودرو شامل بازخوردهای مختلف در وضعیت های مختلف کارکردی محصول میشود. کیفیت اولیه محصول، رنگ و بدنه، کارکرد مثبت آپشن ها و اجزاء متعلقه، عملکرد مورد نظر موتور و سیستم انتقال قدرت و دها المان دیگر از مواردی است که میتواند در رضایتمندی مشتریان از کیفیت خودرو مطرح باشد.
در آخرین ارزیابی صورت گرفته توسط شرکت بازرسی و کیفیت استاندارد ایران ISQI شرکت مدیران خودرو توانست با کسب نمره 740 در سه ماهه آخر سال 96 بالاترین نمره رضایتمندی مشتریان را نسبت به سایر شرکتهای خودرویی کسب کند. این در حالی است که دریافت این نمره نشانه افزایش سطح رضاتمندی مشتریان از محصولات این شرکت است تا آنجا که بر صدر جدول شرکتهای ارائه کننده خودرو در ایران جای گرفته است.
ارتباط معنادار این رضایتمندی و کیفیت ارتقاء یافته و رو به رشد محصولات مدیران خودرو در گزارش دیگری از همین شرکت ارزیابی کیفیت با عنوان " گزارش ارزشیابی ملی خودروهای ساخت داخل" که در مرداد ماه سال 1397 منتشر شده است قابل مشاهده و تامل است. جای گیری محصولات شرکت مدیران خودرو در رده خودرو های با کیفیت با سه ستاره کیفیت از جمله نتایج ارائه شده در این گزارش است. در این گزارش موضوعات عینی از کارکردهای مختلفی از اجزای تشکیل دهنده خودرو شامل فنر بندی و تعلیق فرمان، موتور و انتقال قدرت، ترمز، تجهیزات الکتریکی، مجموعه تزئینات، بدنه، رنگ و حتی موضوعاتی با عنوان نفوذ آب و وجود صداهای اضافی مورد ارزیابی قرار میگیرد؛ مواردی که مستقیما بر رضایتمندی نهایی مشتری موثر بوده است.
گزارش رضایتمندی مشتریان که توسط ISQI منتشر گردیده، بر اساس ارزیابی نظرات بیش از 3300 نفر از مشتریان مصرف کننده در 12 تیپ مختلف از محصولات شرکت مدیران خودرو صورت گرفته است. در این گزارش بر ارتباط مستقیم محصول و مصرف کننده و احساس دریافت شده از محصول توسط مشتری و عملکرد آن اشاره است و هر یک از محصولات از جنبه های تخصصی و فنی شامل کیفیت و عملکرد ببررسی شده است که در نهایت منجر به دریافت بالاترین نمره رضایتمندی گردید. همچنین در این گزارش مشتریان اولویت های خرید خود از این مجموعه را به ترتیب خدمات پس از فروش، طراحی و زیبایی محصول، کیفیت محصولات، ارزش خرید و سرمایه گذاری، قیمت مناسب و اعتماد به خودرو ساز را مطرح کرده اند.
مدیران خودرو در طی سال اخیر با پیشرفت های عمیق و سریع در حوزه های مختلف تولید و ارائه خدمات خودرویی بسرعت در حال پیشرفت و دستیابی به سهم بیشتری از بازار خودرویی کشور است که پیشبینی میشود این روند همچنان تا 10 سال آینده ادامه داشته باشد و شاهد ورود محصولات جدید و با کیفیت جهانی و تلکنولوژی های پیشرفته از این خودرو ساز خصوصی به داخل ایران باشیم.