پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 8594 تاریخ : 1392/03/23-12:32:12
,2,
کاهش 7/24 درصدی مطالبات غیر جاری بانک ملی ایران طی 70 روز

کاهش 7/24 درصدی مطالبات غیر جاری بانک ملی ایران طی 70 روز

اسماعیل جلائی رئیس اداره کل پیگیری و وصول مطالبات گفت: یکی از راه‌های جذب و افزایش درآمدهای جدید، جلوگیری از رشد مطالبات معوق و یا وصول آنهاست.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ,وی با تبیین وضعیت مطالبات غیر جاری سال 1391 و مقایسه آن با سال 1390 بیان داشت: مانده مطالبات غیر جاری در پایان سال 1391 نسبت به 20 دی ماه سال 1391 ، 7/24 درصد کاهش داشت و این در حالی است که کاهش مطالبات در پایان سال 1391 نسبت به پایان سال 1390، تنها 7/8 درصد بوده است که خود نشان از تأثیر مثبت برگزاری جلسات هفتگی وصول مطالبات معوق در ماه‌های پایانی سال 1391 است.

جلائی بند 29 قانون بودجه سال 1391 کشور را یکی از ابزارهای کارآمد و موثر در تعین تکلیف مطالبات و بدهی مدیونین خواند و افزود: از تاریخ ابلاغ دستورالعمل‌ اصلاحی در مهر ماه سال 1391 تا پایان سال، 18 هزار و 186 فقره پرونده به مبلغ 66 هزار و 424 میلیارد ریال رسیدگی و امهال شده است.

جلائی در پاسخ به سوالی در خصوص راهکارهای افزایش حس مسئولیت کارکنان در خصوص وصول مطالبات گفت: اقداماتی نظیر برگزاری همایش‌های ویژه همکاران بخش پیگیری و وصول مطالبات و معرفی واحدهای کوشا و موثر، اطلاع‌رسانی و پررنگ نمودن نتیجه فعالیت‌های واحدها، پیاده‌سازی طرح‌های انگیزشی اعم از پرداخت پاداش به کارکنان کوشا و واحدهای برتر و تقدیر و تشکر از آنها در موفقیت بیشتر و ایجاد نتایج بهتر در وصول مطالبات مثمر ثمر می‌باشد.

 وی با اشاره به برنامه‌های بانک ملی ایران در سال 1392 در جهت ساماندهی و کاهش مطالبات غیر جاری ابراز داشت: برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری برای کاهش مطالبات غیر جاری، برگزاری همایش‌های مداوم، به‌روزرسانی سامانه بدهکاران عمده، پیگیری اقدامات قضایی، برون‌سپاری و استفاده از ظرفیت‌های شرکت‌‌های خصوصی از اهم برنامه ریزی راهبردی اداره کل پیگیری و وصول مطالبات در سال جاری است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 151
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران